Monday, January 28, 2013

Gaji Saya Sangat Besar !!!




1. AAhahahhahaHAahaaa ...&*^*@(*#&)(@ itulah respon aku yang pertama bila aku ternampak gambar di atas ini. Gambarannya memang sangat sesuai untuk orang yang tak berapa berada, makan gaji setiap bulan macam aku. Masih aku ingat, setiap awal bulan, aku pasti terasa girang, seperti artis popular mempunya berjuta dollar pergi berparti dan bersosial... dan seperti biasa akhirnya akan merempat seperti pengemis menunggu gaji bulan berikutnya.

2. Bulan ni aku dan berjuta kakitangan kerajaan dapat bonus setengah bulan gaji. Aku sungguh bersyukur banyak sungguh rezeki yang aku dapat kali ini. Tapi, betul lah kata pepatah Afrika Selatan, "Besar periuk, besar jugalah keraknya". Bagi diriku yang hina, dapat sahaja duit gaji, macam biasa, celcom mula lah menghantar bil telefon, pekerja TNB & Syariat Air Melaka menyelitkan bil utilities di pintu pagar, pembayaran insurans hampir tiba, sewa rumah dan macam-macam lagi perlu dilunaskan. Itu belum masuk saman lalulintas atau saman rumput panjang yang biasa aku terima.

Saman paling hina pernah aku terima ..ahahaha


3. Apa pun, yang penting, kerja & tanggung jawab mesti kita ditunaikan sebaiknya. Kata orang-orang tua dan alim ulamak, jika rezeki kita itu halal, kerja yang dilaksanakan bersesuaian dengan gaji yang kita dapat, insyaallah sedikit mana pun hasil kita, ia pastinya akan cukup. Allah maha besar ...Dia tahu apa yang terbaik buat kita.

Refer: Gaji Saya Besar

* 26/01/13 terjebak sony after 3 loyal years with blackberry



Akmal Adanan, Photographer
+6013.779.3993

No comments: