Thursday, January 24, 2013

Food: Nasi Campur Asam Manis Batu Pahat

Kedai Asam Manis

1. Kalau sampai di Bandar Penggaram (dikenali sbg Batu Pahat), selain lauk asam pedas yg sangat popular di bandar ini, aku mmg tak teragak-agak sarankan kamu semua utk ke kedai makan nasi campur asam manis, tak jauh dari Carefour BP. Rujuk gambar atas ...kedai corner lot ade pencawang elektrik sebelah situ. 



Suasana kedai
Antara pilihan lauk yang ada
Dari sudut yang lain
Ayam, ikan, burung puyuh, lembu u name it!
Pilihan makanan lain

2. Aku Xsempat nak kira lauk die yang banyak. Sebab aku mmg lapar dan dengan pelahapnya belasah nasi aku + ulam yg sentiasa menjadi kegemaran. Apa yang aku pasti, kamu akan puas melihat deretan / lautan laut yang super banyak di sini. Nak lauk apa sahaja, just name it.

3. Selain itu boleh try nasi ayam, soto, roti canai dan masakan goreng panas-panas.

4. GPS code aku akan cuba usahakan nanti. Nanti aku amek code-nya bila mak aku ajak ke sini. Ni favourite place mak aku kalau ke batu pahat.

Nasi campur pilihan aku hari itu

Bersama ulam kegemaran
5. Ada masa nanti aku update pula kedai-kedai asam pedas terbaik (rating aku sendiri) di Bandar Penggaram, Batu Pahat ...

Tq !!


Akmal Adanan
0137793993
Kepenatan seharian berjalan @JBSg
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: