Thursday, January 24, 2013

Risau?

1. Ragam manusia sekian alam .....terlalu takut dan risau apa orang akan perkatakan tentang diri kita ....dalam banyak perkara kita terlalu memikirkan tentang orang lain sehinggakan kita terlupa tentang diri kita sendiri, kita terlupa apa yang sebenarnya kita mahukan, kita takut untuk mencuba dan gagal, kita takut diperli rakan, kita takut apa yang kita lakukan tidak mendatangkan hasil ...

2. Aku juga ada perasaan takut begitu ...dulu perasaan itu sangat menebal. Kurang yakin, tidak berani, takut, risau, adalah perkataan yang sesuai utk aku describe tentang diri aku sendiri ...dan mungkin kebanyakan kamu yang sedang membaca blog ini.


Taken from Adhadi Sifu Photography aku


3. As time goes by, kata orang putih ...perasaan itu hilang sedikit demi sedikit. Aku selalu bertanya kepada diri sendiri... berapa ramai orang di luar sana yang kisah tentang diri kita sebenarnya? Berapa ramai juga yang akan mengambil berat masalah kita? Jika ada yang ingin menolong ...berapa ramai pula yang benar-benar akan menyelesaikan masalah kita?

Jawapannya ...mungkin sangat sedikit atau pun LANGSUNG TIADA.

4. Jadi peduli hape kita nak kisahkan dengan orang lain. As long as we happy with things that we like to do ...tidak melanggar undang-undang & tidak menyakitkan hati orang lain ...GO ON!! and never look back.





5. Juga kepada kawan-kawan yang dihormati ....pls stop thinking & talking about people u hated/ dont like in ur workplace, in the neighborhood, in school, and anywhere everywhere in the world. Its very disgusting ...Stop wasting your precious time doing such activities ...like me, i have 1001 interesting things to do rather than to hate people, to stalk them, to envy them etc ....be matured and move on bro!

Salam Maulidur Rasul ....mari berselawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W.




Signing off,
Akmal Adanan, Photographer
+6013.779.3993
@My room jb

No comments: