Sunday, March 7, 2010

NEXT?

Photo at Intekma Resort, Shah Alam. Sometime in Secember 2009

1. Aku tengok sekarang nie makin ramai pulak photographer yang menjadi Videographer at the same time... terutamanya bila 5dMII strike the market. Aku pun terasa bahangnya apetah lagi kamera cabuk aku Xleh rakam video. Puas aku berulang alik ke Canon Center di Paremba Square, merayu supaya mereka upgrade kamera aku. Alaaa bukan susah sgt, tambah operasi video jer dalam 40d. Tp sumpah dieorg Xlayan. Saje je die suruh aku beli kamera baru. Berharga RM9k++ ... Aku terus terfikir, accessories/ spare part kete aku yg mana laa aku nk jual. Yang ade sekarang nie pun basic part of a toyota car. Kang aku jual seat kete aku baru padan muka Xde tempat nak duduk. Nak jual rim + tayar, Xberjalan pulak kete nanti.

2. Tengok laa kat gambar kat atas, amacam best X kamera baru aku? ahahaaa ...next time boleh laa aku try jadi pengarah filem. Screen test artis-artis baru, buat temubual dalam bahasa inggeris, jumpe Julia Ziegler, Harun Salim Bachik dan Taylor Swift atau buat video klip dan mcm-mcm lagi... fuhh best betul kerjaya macam tu kan. Tp, sebelum tu aku kene berbaik-baik dengan David Teoh dulu, ajak die minum-minum, borak-borak korporat, gosip sikit-sikit baru laa die percaya melabur kat aku.

3. Inilah akibatnya bile kepala dah penat buat keje. Dua hari non-stop menghadap album... beribu gambar has been screen out. Banyak prosesnya kawan-kawan... kalau nk ceritakan kat sini mau jadi novel tahun ini pulak. Biarlah aku simpan semuanya menjadi sebahagian dari hidupku. Esok Isnin keja laa pulak.

4. Target aku nanti nk jadi ahli politik... perjuanga aku, cuti ujung minggu aku akan tambah satu hari lagi... sape setuju angkat tangan sekarang. Kalau betul ramai yg suke aku jadi politition aku boleh je try. Lagipon aku tgk polition sekarang nie ntah pape laaa ...kecik je aku tengok dieorg nie. Buat keje Xsemenggah. Yang membangkang pun sama ntah pape jugak. Elok-elok laa sikit jaga negara nie. Last-last Karam Singh Walia & Puspavati Ramaloo (klu silap eja nama harap maafkan) jadi wakil rakyat baru dalam rancangan Aduan Rakyat. ekekekee =) kalau aku mesti malu dan tercabar sey.

Ok laa bye semua, mau pergi makan kueh udang di Alor Gajah ....sodaappp ...






Akmal Adanan,
0127655165

No comments: