Wednesday, June 17, 2009

ONE TEAM

EVENT: ONE TEAM GATHERING
VENUE: TASIK SHAH ALAM, SELANGOR
DATE: JUNE 13th, 2009
TIME: 1700-1830 HOURS
PHOTOGRAPHERS: AJIB, MIOR, FAIZ & ME

Alamak, lps update entry kat bawah, Xtau nk buat ape. Jadi sedikit semangat rajin dtg, aku update satu lg entry okey. Pada 13hb lepas, aku sibuk menyiapkan album2 yg tertangguh, petang tu, ajib call ajak join dieorg shoot konvoi kete2 mewah kat Shah Alam. Elok laa, sbb kepala pun dah berat layan photoshop nie kan. So, sama2 laa kami ke sana. One Team nie aku pon Xtau organisasi ape, tp maybe lebih kpd MLM (kalau silap tolong betulkan). Ramai btol org2 kat situ. Pack!!! Dalam ramai2 org tu aku ternampak Rosli CST tgh amek video. Then aku nampak plak Sapex dgn walkie talkie... haaa haa kecik je dunia. Gambo dieorg ade aku snap sikit.

Kebanyakan audience adalah anak2 muda belia di bawah umur 40 tahun. Ade lbh kurang 30-40 buah kete mewah, dr SLK, CLS, BRABUS, 7SERIES, M5, z4, Intergra, Subaru Impreza dan macam2 lagilahh. Tp paling byk ialah Nissan 350Z... bestnye dpt jadi mcm mereka. Xpe lah, belom masanya lagi kot. Semua rombongan konvoi dtg di kabarkan dengan teriak...

"Ape kabar semuaaa???"

Pastue, ia dijawab semua ahli dengan kuat
"Baik, kabar baik! Yesssss!!!"

Mari lihat sikit gambar di tempat kejadian...

Semangat sunguh mereka2 nie. Sgt positif. Ade gak yg perempuan2 menjerit, "Nak saiiinnnnn !!!" ...aku senyum je tgk telatah mereka nie. Syg aku Xpaham. Kalau aku paham tentu lebih seronok utk join in sekali. After that dieorg pon makan2 kat tepi tasik tu... Ok, sbnrnya Kami pun Xlama di situ, sbb berkejar ke Sunway. Xsempat nk amek deretan kereta mewah yg dah park siap2. Xpe laaa, Kami ke Sunway mlm tu, kat sana pun ade satu event yg meriah. Jas dah lama tunggu kat sana. Okey, nt aku update cerita kat Sunway pulak k

*sorry, kete2 brand lain aku Xpublish ...heheh tgk Nissan Z je laaa k
*Sapex, ko dah beli nt jgn lupe ajak aku jalan2 naik kete ko okeyy!!!


Akmal Adanan, Photographer
+6012.7655.165
official website http://www.akmaladanan.com/
email address akmaladanan@yahoo.com
YM akmaladanan@yahoo.com
my ex-blog http://akmaladanan.fotopages.com/
personal http://profiles.friendster.com/akmaladanan








The Official Photographer for GFII AGM GFII President's Cup 2009, KGSAAS [Tan Sri Abu Hassan Omar] & MITI Golf Tournament 2009. KGSS [Tan Sri Muhyiddin Yassin]
_____________________________________________________________________________________

71 comments:

sha said...

haa lawa giler pict kete tu..

SMK Batu Sepuluh Lekir Perak said...

aii...sy salah sorg member organisasi one team..sy pon ade lah terselit di tgh² org ramai mase hari konvoi tu...hehe..pe pon, cantik pic yg u amik...tq

Anonymous said...

salam.. em, ms konvoi tu dh lm dah..
nantikn kemunculan pada bln 10 nt.. sm2 konvoi ke genting yeah!!!

akmaladanan said...

next time hire me to be ur official phoographer laa ye =)

sea_aim said...

Salam bo, nice photoshoot.
Klu nak tau diorng ni buat biz MLM beribu pejabat di Menara HLA area KLCC. Diorang pakai kereta besar untuk impressed org lain utk join biz.Bukan kecik2 modal.. Mmg ramai yg kaya boleh pakai kereta sport tp berapa ramai plak yg melingkup. Dulu diorg guna nama lain (malas nak mention) tp bila dah stuck coz ramai yg dah tau diorg guna nama lain lak. Klu ade org offer lu nak masuk x yah la coz bukan senang nak cari prospek. Ini semua biz mengayakan cina... jgn tertipu..

AKMAL PHOTOGRAPHY said...

Thanks for ur info ...
insyaallah.

rahman said...

itu la die melayu...tak habis2 nak iri hati dengn kejayaan orang lain...elok sangat la tu...sampai bila kite nak jadi macam ni aku pun tak tau...ape salah nye ko jgn fikir pasal orang cina bile nk buat bizness...ko buat biznes tu betul2 fight same org cina...macam tula caranya...bukan asyik2 nk condem je...terus terang aku cakap sampai bile2 pun melayu takkan berjaya kalau berfikiran begini...

CM hafiz said...

salam...en CM sukri....aku salah 1 ahli 1 team...klu btl ko dh CM ko x patut berkate begitu...kenape nk dengki beb...2 la melayu....ke ko slh seorg yg dh quick dr biz nie...or ko dr company biz yg len yg nk meletakkan nila di biz kami...kami kt cni msh berdiri teguh...klu nk kate biz nie menipu skrg dh ade CD melayu yg pertama....kami kt cni x de memikirkan perkauman langsung tp knp ko leh ckp mcm 2...kami kt cni 1 malaysia....
one team giler....
one team kaw2....
one team oh..yeahh....

mahu tahu said...

so ; tol la organisasi ni closely related to lamp berger/ DCHL/ SYN?
who knows about them?

Anonymous said...

pyramid system beb...

Anonymous said...

pyramid system beb...u join the club dlm masa yg sama cr org invite to join skali...dr segi kasarnya u dpt la komisen...

Anonymous said...

lantaklh ape yg Cm Sukri or sesape je yg pikir One Team organisasi yg mengarut or pape je..yg KAMI tau di ONE TEAM kami masih berdiri teguh bersama kengkwn,dpt ubah skit gaya hidup diri, bantu family and xtersepit tiap bulan sbb xde duit.KAMI xpikir pasal perkauman,bkn nk banggakn bangsa cina tp buktinye kebangyakan dr org cina berjaya dlm bisnes xmacam org kite yg sentiasa rase selesa mkn gaji..(bos pun cina).
Ada org kate baik dan ada gak org kate xbaik...yg baik akn terus berusaha tuk jdkn ia baik..Aku pun br 3bln dlm group ni...dan aku pasti mmg ia tersangtlh ok...InsyaALLAH akhir thn ni kuarlh keta br aku...ohhh....yeaaah

Anonymous said...

mmg betul apa yg CM shukri ckp tu..semua tu mengarut jek..biasalah kalau sistem piramid mcm nih yg selalu kena tipu org2 melayu jugak..dh la kena melabur ribu riban..pastu kena cr prospek ingat senang?dlm keadaan ekonomi yg gawat nih, org lebih fikir menabung dr melabur kat organisasi yg berisiko mcm ni..modes operandi diaorg sama jek..berselindung disebalik networking..
mereka ni semua aim org2 yg keje gomen jek..senang buat loankan..
mula2 kata semuanya free..just join jek aktiviti diaorg..bila dh masuk..semua aktiviti tu kena byr..pastu paksa kita ikut semua aktiviti diaorg tu..mcm kita takde life..tiap2 mlm berkumpul kat mum's cafe tu..rasanya diaorg ni ada share la ngan kedai tu..balik2 diaorg gak yg untung..
yang masuk kat sini kebykan yg tak berpelajaran tinggi tp teringin nk bergaji 5 angka dan nk beli brg mewah..so kesudahannya end up dgn one team nih..

an-nisa' said...

hai...there.. sje nk share...actually sy penah gak join event bisnes nie...mmg gempkla...happening sgt...dgn kete2 sport yg memukau mata...tpi mcm biasala...sy xcye sgt bis2 mcm nie...sy pegi evnt 2 pun coz byfren sy join..byfren sy ajk join bisnes nie tpi xkn krna nk jge hti byfren sy kna melabur bribu2 yg blm mnjnjikn pulngn..no way..!!sy bkn org yg leh mudh trpedya dgn wang ringgit..

sy juga hmpir brgduh dgn byfrn sy psl bisnes nie.. huhu...btul jugk org ckp...bis2 mcmnie kdg2 leh mnybbkn kwn putus kwn...tpi ni skdar pndpt sye.. msing2 ade pndangn msing2...

cuma brfkir sblm trkna... msing leh pk mne yg baik n buruk..

anyway...gudluck pde mereka yg join bisnes nie...!!

an-nisa' said...

hye there.... just wanna share... sy penah join event club nie kat sunway n trbaru kat d mines... mmg gmpk gler...dgn kete2 spot yg memukau mata...happening sgt... sy pegi pun sbb byfren sy join bisnes nie... dia ade gak ajk sy jdi downline dia..tpi sy xmau... xkuasa la nk invest beribu2 tpi blm mnjnjikan pulngn...
sy ngn dia pun hmpir2 gduh psl bisnes nie... tpi mcm biasala... xknla nk jge hti dia sy kna join lak...no way!! sy bkn jnis yg mudah trpngaruh dgn bnda2 mcnie..produk pun xde... jdi sy agk ragu2 tntg ke"halal"an bis nie..

ni skdar pndapt sye je...stiap org ade pndpt msing2... leh pk mne yg baik mne yg buruk...

anyway...gudluck n all the best 4 those yg join bisnes nie...!(^_^):q

Anonymous said...

lawa lawa...

Anonymous said...

sebenarnye kan..masing2 da besar, ade akal yang dikurniakn Allah untuk berfikir..patut tahu mane baik mane buruk..tapi dgn mndgr ape yang org2 ckp..xsemestinye kite terus menilai nyer..kite hidup kat dunia ni pun kene cari rezeki yang halal..bg family makan..tlg family..terutamanya mak ayah..ingatla rezeki ni sume Allah yang beri..syukur sudah..bg aku,ini peluang baik kalo nak bantu family..org nak kate, macam2 bole kate,tp bile kt tersepit??ade k kawan2 dtg bg duit hari2??support kiter untuk hidup..?ade??xde betul?so y not kite cari duit lebih??
kite gak yang senang nanti..juz my opinion..
come on la..negara demokrasi..masing2 ade hak masing2..cume jgn salah guna sudah..ampun - jebat pembela

Anonymous said...

semalam kawan aku ajak lepak dengan geng one team nie. mula2 ajak g main bowling. tp yang aku pelik kata untung ribu2 tp bola bowling pun pakai house ball. esok (selasa 9 feb 2010) dia org ajak aku g tgk event dia org dekat time square. aku pun pening nak g ke tak. tp terus terang aku cakap kalau program mcm piramid n mlm confirm aku tak join. serik dah aku

sea_aim said...

mana ada benda senang tanpa usaha yang semua adlah nak melingkup korang je.yang terkena pulak orang yang sama sahaja yang kaya ni orang yang sama (leader ni juga).kena berniaga sendiri usaha dari bawah n tempuh kegagalan dahulu baru tahu bertapa manisnya kejayaan yang kita bakal kecapi
ikhlas dri cm raif

Anonymous said...

hye..
just wanna share sum thoughts..

org gagal cari alasan..
org berjaya cari jalan..

so,
LU PK LA SENIRIK !!!

if u xnak join, jgn kutuk benda tu baik ke x..
itu pendapat u tp memusnahkan fikiran org len..
tabur pasir dlm periuk nasik org plak..
if u nk join, just go n let u b 1 of them..
n enjoy !!!

sea_aim said...

Salam..

Nak komen kat post atas ni..
aku bg pendapat n idea bukan nak rosakkan periuk nasi orang lain tapi x nak ramai lg yang jadi mangsa.. skim cepat kaya yang pembohong ni..

sayangilah bangsa anda...

Zubaile said...

senang jer kalau nak bernetwork ni... cari ler yang islamik .. makan duit pun tak risau...
halal or haram..

http://www.mystormreaders.com

Anonymous said...

apa la korang ni. kat blog photographer pun korang nak bergadoh pasal MLM..oneteam tulah one team ni lah.. njoy the pic la kawan..

delima said...

org melayu mmng mcm ni.. semuanya tk betul apa yg betul pun ntahla.. kalau semua fikiran singkat mcm alamat mkn gaji jerla korang..jd kuli kerajaan..sampai pencen tanggung hitang.. aku salah sorang partners one team.. mmng gila2..leader bnyak tlg aku berjaya.. jgn dgr apa org ckp..pandang dan lihat sendiri kejayaan org melayu..

PROFJANI said...

tuan Delima tak leh kata orang makan gaji kerajaan tur teruk... kerana orang kerajaan lah lesen MLM untuk one team tur dikeluarkan klu tidak dah kena band dah. Apa???? orang kerajaan nir eruk sangat ker ... jgn nak kondem staf kerajaan yang gaji tak seberapa nir... ramai anak2 staf kerajaan yang terpelajar dari tuan Delima dan berbudi bahasa. Orang nak berniaga jaga tuturkata, tatacara, berbaik-baik, bukan nak memaksa dan asyik kondemkan orang . saya dah banyak masuk macam2 MLM , mcm2 manusia sya jumpa termasuklah cuba memeras ugut. orang kita ni tulah suka mencipta kemarahan orang lain... sudahlah menyusahkan sahaja orang-0rang MLM nir. buang masa aku melayan janji2 dan kata2 manis. Last-last aku main boling masa event diorang pun kena kuar duit poket sendiri... kata Penganjur Kaya raya... kayap ada lah.. cisss...

Anonymous said...

pada pendapat saya...kalau ragu jangan join lagi...cuba tanya2 dulu...selidik hujung pangkalnya...sistem jalan macam mana?companynya ape?ada daftarker dengan ssm? minta pendapat orang orang yang mahir dalam semua ni...n then klau dah puas hati baru buat keputusan...kalau da join, nak tak nak memang terpaksa dah kena buat!!!mane taknya da spend puluh ribu...jadi, buat keputusan yang tepat...kalau rasa boleh pergi teruskan...kalau ragu2 baik tak yah la...komisen atas komisen unlimited memang menguntungkan!!!tapi bab halal haram tu lu pikir la sendiri!!!!!!

Anonymous said...

kalau takut sangat nak buat bisnes , senang je . keje makan gaji je sampai ke tua . jangan risau . xpayah nak fikir2 . fikir cukup bulan sudah . selamat .

Anonymous said...

memang la ko akan tegakkan biz yg ntah aper2 ni,kalo nak kaya,tgk cth tan sri syed mokhtar bukhary,yg real bisnes,bukannya cari mangsa goment,siap wat loan ribu riban,last2 modal ntah kemana,hutang keliling pinggang,,dulu dhcl,lempberger,oneteam,samer jer,poyo jer lebih,xder beza dgn hai o.janji manis,padahal wayang jer sumer,mane ade enjoy2 dpt duit,menipu jer keje,satu sen pon aku xhalal yg tipu aku dlm one team=one israel ni,kimak la,,,lepak2 kat summit.poorrraaahhh...

Anonymous said...

em sory mencelah....sje nak tnye...wat loan puluh ribu...uih...giler beb...mmg giler ah ...tapi melabur tanpa dapat barang di tangan dan x tahu tuju pelaburan...ape cite tu....halal ke...giler la...ade logo halal ke....giler mmg giler

Anonymous said...

assalamualaikum sahabat2 ku...
yang baik itu datang dari NYA, yang buruk juga datang dari NYA cuma melalui diri kita yang lemah dan hina disisinya...
sesungguhnya 9/10 rezeki datang dari perniagaan, kita dikurniakan akal fikiran yang tiada tolak bandingan dari mana2 mahkluk yang lain...
saya tidak menyokong mahupun membangkang pendapat sahabat2 sekalian...
masing2 mempunyai keteguhan sendiri... disini saya ingin mengajak saudara serta saudari tidak menjadikan blog ini sebagai tempat untuk berbalahan pendapat mahupun menghina antara 1 sama lain... tidakkah kita menjadi seorang atau sekumpulan bangsa yang bodoh jika terus berbalah tentang kemahuan atau kemampuan rakan2 kita yang lain... bagi mereka yang beragama ISLAM, anda sedar atau tidak bahawa perbalahan antara umat hanya mempercepatkan kejayaan dimata mereka yang menentang kita...
disini saya ingin mengundur diri dahulu dan apa yang baik itu, datang dari Allah, dan yang buruk itu datang dari diri saya sendiri...
di sini saya ingin memohon maaf sekiranya ada diantara sahabat "terusik" dengan kata2 saya..
ASSALAMUALAIKUM...

ah seong abdul said...

bro..sistem pyramid system kapitalis..yg kaya lagi kaya yg miskin tetap miskin..salah satu jenis riba..xhairanlah 999 nnt masuk neraka dari 1000 org..skrg zman riba bro..jgn pk nk keta besar je..nnt mati esok nk jawab apa?

Anonymous said...

famili..giler..famili kaw-kaw..famili ooo yeahh..ONE TEAM..i just want 2 say...............FUCK U BIG MOTHER FUCKER!!!!!!!!

Anonymous said...

saya ingin mengingatkan diri saya dan kalian, sila selidiki apa yang akan anda lakukan sebelum melakukan keputusan. Pelaburan dalam islam, ada untung dan ruginya. menjadi tanggungjawab kita sebagai seorg muslim untuk memastikan pelaburan kita itu berlndaskan syariah atau tidak. apa jua bentuk peklaburan, samaada main saham, unit amanah, MLM pastikan terlebih dahulu mempunyai panel syariah yang memastikan perniagaan di jalankan berlandaskan syariah. ramai yg terpukau melihat keindahn duniawi, tetapi sebaiknya lihatlah akhirat. dunia ini sementara sahja. tak salah melabur dan membuat perniagaan, tapi biarlah halal. sila layari zaharuddin.net untuk pelaburan dlm islam. jika anda tidak kesah hukum halal danharamnya, anda sendiri yg bertanggungjawab di atas tindakan anda. saya sokong, pndpt, biz MLM menguntungkan CINA. lihat sahaja org2 di atas, semua cina.. sebab mereka pelopor kepada biz MLM tersebut. mereka bijak mengenakan bangsa lain, sebab mereka menyuruh bangsa lain bekerja sedang mereka bergyng kaki dengan kereta mewah.

kalau nak buat berniaga, pinjam loan, sila buat biz yg btol2.. kita jual brg, servis dan lain2..

- seorg bisnes man..

Anonymous said...

ada ramai yang penipu dalam one team tu..aku kena tipu dengan diorng yg katanya nak beli pangkat..pinjam aku rm40k sampai harini xpulang2..dgr cite dia masih buat lg..call2 xangkat2..tgk fb bkn main lagi..asyik g cari prospek..hutang makin bertambah..dgn kwn2 aku pon dia nak berhutang gak..ni ke biz ber juta2 yg dia ckp tu..biz one team@famili gila club..oit bila kau nak pulangkan duit aku?

hantamsajala.... said...

Salam suma, first sy nak minta maaf kpd bro yg punya blog ni, izinkan sy meluahkan pendapat sy. Ada betulnya kata2 saudara semua tp pada pendapat sy, daripada sy buat biz ni lebih baik sy mkn gaji daripada memikirkan hutang yg hendak disuntik ke dalam biz ni. Nak kaya korang kayalah, daripada aku penin pale pikir utang baik aku pusing modal masuk ASB. Aku rasa ramai yang menyesal join benda ni sbnarnya.Kalo menabung dgn ASB pun puas ati. Tak kaya pun tak pe la, janji tak pening....
ASB giler...
ASB kaw kaw...
ASB oh yeaa...
(aku bkn ajen asb ek... ;))....)

Anonymous said...

assalamualaikum,,,knp asyik meyalahkn org lain ahh..ermm..x slah kta mencuba ba..jan la nak kondemkn peruik nasi org..coba kmu bt bnda ni n brjya confrim kmu x ckap ni struskan mua kn..kmu x brjya that y kmu ckap mcm 2..jan la mcm 2 kengkawan..dorg yg bjya 2 pn bkn dorg duduk diam2..tp dorg brusah..that y dorg dpt..knp asyik nak ckap org lain,,,crmin la dri kta..pa klemahan kta..aku bkn nak meyebelahi sapa2..tp d mna da kemahuan d sana da jln..yg penting kta bsabar mnanti kejayaan n jan mudah putus asa..ALLah pn x ska org yg putus asa..

Anonymous said...

Klu korang nk tahu lebeh lagi keburukan FC ni korang join Gerakan Anti FC di facebook..TQ

klik link ni k..

http://www.facebook.com/group.php?gid=116931374990029&ref=ts

Anonymous said...

Wajib baca!

aku pon nak mencelah. korang nilai la sendiri.aku penah kena tipu ngan adik kawan aku. kata nak gi tgk autoshow kat times square. jam 7 malam masuk dewan. menari2 bagai nk gila. muda+tua+laki+puan+islam+cina dah macam haram dah. time tu aku tgk jam 7.20 (time magrib) diowg dok suka-suki menari dengan lagu yg macam clubbing. juz tak tutup lampu cam club je. bodoh! panggil prospek dengan cr menipu. lepas tu ajak g lepak kedai mana nth aku tak ingt. cite psl bisnes nih. bodoh! lepas cite aku sengaja uji tanya mana produk? dah gelabah nak jawab. then aku mintak ape yg die draf kat aku tu, nak bawa balik kaji. die berkeras tak bagi. kunun kena tunjuk kat leader. takut diowg salah explen pada prospek. bodoh! dan yg paling bodoh dan kesian sekali kat budak2 yg keje bawahan nih, dresup cam nak g keje. high heal, baju kemeja bagai. bodoh je aku tgk. siap org tanya kabar, cakap BAIK, KABAR BAIK, YES! ape ke bodo tu? adoi. rasakan la sendiri malu bila pelancong dtg kat times square tu tgk pelik je diowg+aku dresup tak kena lgsung, kot tebal2 tgh panas.
nilai la sendiri. semoga tak tertipu ya kengkawan.

baca link nih utk pedoman bersama:
http://forum.lowyat.net/topic/615194
i hate scam!! bodoh

Anonymous said...

One team lagi.. haiz.. belum tumbang lagi ke? dah la i dulu kena tipu.. labur jadi Baron.. Upline tu lagi la.. mata duitan.. kalau downline x dapat prospect, bayang pun x nampak.. cuma tolong downline yang hari hari dapat prospect je.. One team konon.. Duit team ada la..

http://www.kpdnkk.gov.my/ajl/jos_ajllist.php?t=jos_ajl&psearch=rz&psearchtype=

one team tu under RZ corporation.. lesen dah mati dah..

AskTheBomoh said...

poyooooooooooooo .............

Anonymous said...

salam...actually smlm aku bru gi join event kt sunway piramid sal biz one team ni la...kata abis kul 4,tgk2 abis kul 8 mlm...mmg aku tgk org kt situ sume pelik2 la...cm yg kata dressup tah ape2 pn ade...yg jd duke 2 plak ustaz...ak xjoin lg biz ni dgr plan die pn blum lg..so, aku msih terpikir adakah patut aku men'join'kn diri dgn biz ni or not?cuz aku still ragu2 bnde ni leh wat kite kaya or x...risau sgt...mmg bes tgk org pki keta besar2...aku nk beli keta murah pn xlps lg nih....

Anonymous said...

lawa gambar! terima kasih kongsi..dan terima kasih ada posting nih.

sya rasa tak salah pada orang yang beritahu pengalaman mereka yang pernah masuk kompeni nih, janganlah tuduh mereka cuba rosak kan periuk nasi anda, mungkin benar kata mereka, rezeki selalu nye tak sama pada setiap individu. Mereka hanya menceritakan pengalaman, lagi pun bukan disini saja, malah fakta yang telah diberi. Mereka ini hanya cuba membantu.

Pada yang masih dengan One Team, semoga berjaya! tapi, sekiranya kebenaran itu nyata, jangan lah cuba sorok dan jangan lah cuba menyakini seseorang individu dgn kata2 manis untuk tampung wang yang dikeluarkan oleh anda, harap,janganlah menyakinkan seseorang dengan kelemahan yang ada pada individu terbabit.

Jangan lah ckp org Melayu bersikap primitf, bkn bangsa minoriti seperti kita saja berlaku, ia boleh berlaku pada mana2 bangsa pun. Sekuriti adalah baik dari sikap jahil. Ya benar! risiko ada dimana saja, setiap perniagaan pasti ada yang pernah kena tipu. Bukan kah salah satu sifat orang Islam akhir zaman byk melahirkan hipokrit, Imam2 byk pesongkan fakta kebenaran kerana harta? Mungkin apa yang OneTeam cuba tonjolkan, adalah apa yang individu tersebut cari. Yang pasti, itu lah yang dia dapat.

Walaupun berbekal RM 1K lebih saja, sekira ada yang dah terkena, sila la beritahu, mgkin byk yang boleh bantu. Wang ringgit bukan saja satu alasan untuk membantu bangsa itu berjaya. Ingatlah! ilmu dari perbincangan pun dapat menyelesaikan sesuatu dan membangunkan bangsa. Sebab tuh anda kena faham, kenapa bangsa2 yang maju, byk persatuan2 dan pertubuhan2.

Dan jangan lupa! orang yang meneraju ini adalah orang yg sama tetapi telah tukar nama kompeni, tukar bentuk aktiviti kompeni dan berpindah alamat yang berlainan. Adakah bagus dari segi kredibiliti?

Anonymous said...

btul kata mbr2 kte nih...
nk join atau x atas diri msg2 kn...kne pikir sblm join...pro n kontra nye....

apai said...

20/05/2010..mlm ni ade salah sorang dr team ni ajak aku g ioi mall puchong.ajak main bowling.kelmarin ajak aku gak kt puchong tp aku xgi.aku rsa ragu2,bbelah bagi,takut,mcm2la.pancing aku pegi siap nk blnje buffet.ni aku dh bce mcm2 komen wt aku seriau lak nk pegi.bru je pk nk g mlm ni..........aahhh abaikan...baik aku lyn game kt umah...mkn2 ps2 tdo....elok aku mnyimpan dlm asb tiap2 bln.kang aku join,perabih duit,diorg wt bodo,lpskn tekak sndri,aku jgk yg bputih mata.....:p

apai said...

mniaga burger lg bagus...niaga smbil makan burger.hahaha

Unknown said...

hiup dgn lebih serdahana sudah,..
nak pakai keto gompak2 tp duit xda,..
tipu sana tipu sini,..
halal haram tolak ketepi,..
bg aq duit bukan segalanya...

Anonymous said...

padan la muka saper yg GAGAl.. Kah.. kah.. kah.. Knolegde tak cukup.. ada hati nak judge org lain berjaya

Racket Second Hand said...

salam semua..pada 28 mei 2010 saya da terbaca dalam paper bharian.oneteam,friendclub,family club..apeagi club aku x ingat dah...di bertiahu bahawa bukan dari company rz corporation aka DCHL.macm2 penipuan aku dengar.diorg menggunakan nama company DCHL untuk buat bisnes.

Anonymous said...

Sya nak tnya sikit je kat ahli2 one team yg islam..adakah korang dapat sahkan yg keuntungan yg korang tu halal atau haram. Bgaimana korang nak pastikan yg duit korang laburkan itu tak di laburkan dlm saham perjudian? ...pelopor one team brbangsa cina..adakah diaorg akan pikir pasal kepentingan halal haram pada ahli2 yg islam? Tq.

slanbdsb said...

sorry la....gua nak tanya skit? one team tu ape sebenarnye....ada gak dengar ...tapi x jelas. pada sape2 yg tau tlg jelaskan...biarrr jelas.. jgn bkias2..yg ada keta best tu lantakla..wa peduli apa..duit dia....

Anonymous said...

kalau dapat duit suke gak korang. sape yg gagal sbb tak mampu bertahan. tak kuat. nk dpt duit beribu2 bukan senang. kene la usaha. kalau takot diam2 je. pyramid la. ape la. kau pg keje. pg tngok carta organisi. bukan bentuk pyramid ke? korang kaya kan sape pulak kalau bukan bos? system sume same. tp pendekatan dah berubah. peluang untuk semua. kalau x bole bertahan. jgn masuk. duk diam2 keje tuk bos korang. senang cite. apeedaaa melayu skunk. taw nk senang. susah2 dulu la br la senang. biz ni ada naik turun. yg penting sejauh mana ketabahan kau. yg cakap ni sbb lembik! x tahan. nk quit. tp tu normal. ada org x berjaya. ada org berjaya. ada negetif ada positif. btol? so ape yg bole kt ckp. veryyy goooddd.. aku dpt duit sbb aku bertahan. bukan ditipu. lalalalaaa... 1 more. datang la mengadap ktorg dan tanye.. bukan hanya mampu menulis disini. kalau betol2 nk pertahan kan bangsa sendiri buat betol2. bukan kat dlm internet. x kemana pun sumbangan kat bangsa sndiri. btol? korng mmg kelakar. berbalah mcm nie.

Anonymous said...

kalo nak tau pasal ONE TEAM ni masuklah page ni..mcm2 info ade..

http://www.facebook.com/group.php?gid=116931374990029#!/group.php?gid=116931374990029

Anonymous said...

Kata-kata Pegawai KPDNKK,

Just nak inform On Team tidak ada lesen untuk MLM daripada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan.

On Team adalah didukungi oleh
natstar sdn. bhd.

Sebagai kumpulan yang terlibat dengan MLM, apa syarat-syarat MLM. Part II (Requirement for a Licence to Carry on Direct Sale Business) di bawah Direct Sales Act 1993. So, One Team telah mendakwa mempunyai lesen di bawah syarikat Natstar Sdn. Bhd (telah pun dibatalkan pada 14.6.2010 sebenarnya). Cuba fikir yang mempunyai lesen adalah Natstar dan bukannya One Team. Apa fungsi One Team disini. Sebagai kumpulan pengedar kepada Natstar?. Anda perlu pandai membezakan MLM yang benar atau MLM tipu.

Sebagai contoh Mary Kay merupakan syarikat kosmetik yang mengamalkan MLM. Setiap distributor akan terus register atau berhubung langsung dengan Mary Kay yang dipanggil independent distributor tanpa memerlukan kumpulan pengedar.


Seterusnya, Syarikat MLM perlu menjalankan perniagaan jualan langsung hendaklah menyediakan insentif berasaskan jumlah atau kuantiti atau perkhidmatan yang dijual atau diedar oleh setiap peserta dan bukannya daripada pengambilan orang ke dalam skim. Cuba fikir, One Team tidak mengalakkan barang yang dibeli dijual (nak jual pun boleh kata dia orang). Setiap orang yang kita rekrut akan mendapat komisyen. Sebagai contoh 11k jika kita invest 41k.

Apa maknanya. Maknanya One Team telah melanggar syarat akta yang melarang komisyen diberikan berdasarkan jumlah rekrut dan bukannya berasakan perjualan barang atau produk.

So tuan-puan yang berakal sila pikir-pikirkan...jadilah macam pak man telo....25 tahun pastu baru nyesal....apabila BNm bertindak


...so secara soheh..One Team ia a pyramid scheme aka scam menipu org(Tipu org untuk mengkayakan diri sendiri) aka skim cepat kaya...

NAK KAYA BANYAK BERSABAR...TIDAK ADE JALAN PINTAS DI DUNIA INI UNTUK JADI INSTANT MILLIONAIRE !

regards
Pegawai KPDNKK yg hendak membantu!

Anonymous said...

salam kepada semua....actelli semalam aku baru berjumpa dengan leader frenz club ni.da setahun dlm grup ni.n then dia nekad quit dari grup sebab tanak bangsa melayu dirosakkan lagi.even income dia masa tu da 40k....jadi apa yang aku nak ckp kat sini kat malaysia ni mlm da 41 tahun n ada lebih kurang 700++ company kat malaysia yang memasarkan produk makanan kesihatan,kosmetik,penjagaan rumah dan pendidikan..ni xdikira yang mana ada lesen sah ataupun tidak mematuhi syariah ataupun tidak.jadi pada apai,anonymous,slanbdsh or sesapa yang mengikuti thread ni aku nak korang bukak mata n berpijak kat bumi yang nyata.aku terasa terpanggil untuk memberi peluang kepada sesapa yang kat sini nak buat bisnes berdasarkan kriteria di bawah :

1.Company yang established 11 tahun
2.Produk yang berkualiti dan menjadi keperluan berbanding kehendak
3.Pelan pemasaran dan produk yang mendapat syariah compliance
4.2.5 % bonus akan disalurkan ke zakat

So sapa yang nak tau pasal bisnes ni bole berjumpa dgn aku.kita arrange masa.jgn korang condem sebelum korang tau fakta.See you soon

Anonymous said...

siapa yg berniaga mesti mahu untung.tp sblm untung kenalah balik modal dulu.kalau dah loan sampai 40k mesti lah makan masa lama utk untung.kalau produk bagus mmg tak de masalah lah.tp kalau dah x de produk dan sampai 40k,mmglah macam skim cepat kaya.yg paling penting carilah perniagaan yg ada panel syariah dan berdaftar serta ada produk yg bagus.nilaikan dengan akal masing-masing.yg buruk dijadikan sempadan.

Anonymous said...

aku kagum dgn bdk2 mlm.. lebih2 lagi ONE TEAM.. mana2 yg dah sertai ONE TEAM.. semoga korang bejuang habis-habisan k.. lebih baik kalo berjuang demi ALLAH s.w.t...

aku nak cite psl 1TEAM ni.. ala konon cam kaya sgt la.. okla kalo kaya kan.. rezeki masing2.. aku xnk condemn sgtla..pendek kata yg aku boleh ckp ialah geng penipu.. diorg mmg ramai.. aku tgk semua mcm dah jadi hamba apa ntah..

Ni aku share cerita dgn korang.. geng 1team kat puchong.. kwn aku kene tipu dgn mamat sorang ni.. harap muka je baik,.. tp mcm apa perangai.. dia gunakan kwn aku habis-habisan.. masa susah kwn aku ni punyelah tolong mcm nak apa..hari2 tanggung mkn minum rokok.. smp duit minyak n kereta pon dia bagi.. sbb sygkan bf dia.. n support bf buat biz ni.. bf jnji mcm2.. konon nanti senang dia jugak.. tp at last bf dia tgglkan dia mcm tu je... itupon lps dpt kuar keta dgn duit kwn aku.. perangai teruk.. aku harap xde la org kene lagi dgn mamat ni.. aku mmg doa bg pihak kwn aku semoga mamat ni dpt balasan dia sebab banyak menipu org.. aku rasa ramai kenal dia.. kaki perempuan dia ni..(sh**iq)

so berjaga2 la ok sebelum terkene.. bkn sorg dua kwn aku yg join bende ni. ramai.. tp sume nye hampeh... dan da quit sbb rasa ditipu dan mnipu..

Anonymous said...

another lubuk yang suka show-off.

dulu aku sebahagian mereka. kereta mewah. aweks. gaya.

tapi bila sale takde, produk tak power, takde repeat sale, takde support (korang ingat senang ke nak tolong-tolong cakap ni seperti yang dia janjikan), kita yang menanggung azab.

kereta nama kita. bukan tauke company yang pergi mahkamah. kita.

bagi aku bisnes ni merepek. gaya je lebih. macam happy la sangat hidup tu. nampak cool je semua.

kalau takat beli kereta mewah ikat 9 tahun, tak payah la bro. korang yang menanggung esok! sedarlah bangsaku.

Anonymous said...

butoo aah ! korang xbuat mana korang tau. camsial perangai. dengki pg bawak kubur aa. habis cite

Anonymous said...

dah kuar berita dah pon diowg nih.. apa ke org sebelum ni ngaku one team nih ok? kunun kitowg dengki ngan korang? mana? padan muka kan??? habih duit korang.. dan by the way, aku kenal kot Shafiq tu. die pemilik kereta biru diatas. mmg kaki pompuan aku tgk die tu. dan perfume bau 1 badan. macam pondan dah.

Anonymous said...

alih2 kete2 ngan org2nya sekali kena cekup PDRM.... kesian...

Anonymous said...

last2, org2 dengan kete2 sekali kena cekup.. ti leh la tengok keta2 tu semua balik kt showroom ekk...

Anonymous said...

hahahaha.. mmg penipu...

Anonymous said...

One Team penipu..

Anonymous said...

3 prkataan je mampu aku ucapkan untuk mnggambarkan simpati aku trhadap One Tim; PADAN MUKA, BODOH!

dan selamat menanggung pembayaran hutang dgn jayanya serta selamat mngunjungi AKPK...

tapi aku dh warn AKPK psl nih dan JANGAN tolong mangkuk2 nafsu setan nih settlekan masalah loan dorang.

Tu la, lenkali periksa dulu halal haramnya sbelum buat sesuatu. Jangan tamak dan jangan riak, sekejap je Tuhan balas...

sekali lagi; PADAN MUKA, BODOH!

Anonymous said...

aik...mane aihli2 yg garang manyokong one team??
sudah ilang ka??
ohw luper,..kat jel takde internet..wakakakakaka...
jgn luper byar loan tu ek..bayar free je..yela duit dh hangus kan..
hahahahahhahahahah..rase kan...

Anonymous said...

haish.... risau...

saya memang tak minat MLM ni.. tp adik saya join 1team ni sebab kawan die citer kat die.. kesian adik saya... die betul2 nk buat benda ni.. tak pernah saya tgk die sungguh2.. mak saya sanggup labur utk benda ni sebab tgk adik saya sungguh2 nk buat...

tp rupenye benda jadi mcni plak...

dh tak tau nk salah kan sape dh...

:(

Anonymous said...

one team ni pnipu besar sebenarnye... ye2 je lagak gune kete besar la ape la... last2 kene tgkp dgn KPDNKK.... hahahahahahahahahahahahahahahahaha padan muke.... mane pergi nye hero2 oneteam yg poyo nk mmpos giler babi tu? sokong bagai nk rak.... aku da byk kali g tgk dorang ni kat sunway... mmg poyo giler... kutuk aku kaw2 nye coz keje mkn gaji... last korang mkn la jari korang tu... mane perginye org2 oneteam yg pgkat tggi2 tu hilang lpas kene serbu aritu? semue hilang.... telor kecut.... dulu ye2 je mngagong2 kan oneteam korang.... last2 ambik ko...
akhr kate wat oneteam...
ONETEAM SUCK, ONETEAM FUCK, ONETEAM BULLSHIT HO YEEEEE.... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA BODOH JE....

nora said...

salam...jangan terperdaya dgn one team.....huhuhuhu

meji said...

tahniah la kat melayu yg bodoh dan sangatla bangang pegi join bisnes nih... hahahahaha... cite2 besor.. nak pakai keta besor.. nak bisnes besor2..nak duit pon besor2 dlm bank..angan2 bukan main besor.. tp dia punya bangang lagi besor dr semangat dan cite2.. so aku ucapkan takziah la kat sapa yg bijak pandai ni yek... melayu.. melayu.. layu.. kuyu.. sayu.. pilu..

S.E said...

Salam..Saje je nak komen..jgan marah k tuan punyer blog..ahaha..

Best gak tgok arg gado2 kat dalam blog ni..huahuahua..

Anonymous said...

one team mcm sial