Saturday, March 6, 2010

PANAS

Picture of Ahmad & Intan, on their solemnization in Dec 2009, Intekma Resort, Shah Alam

1. Saja aku nak share gambar di atas. Sambil-sambil aku design album td, aku terjumpa gambar nie. Dalam setiap wedding, mesti ada gambar isteri salam cium tangan suami mcm nie bukan? Tp, ada sesuatu yg berbeza pada gambar di atas... juga a few gambar yg aku pernah aku shoot dulu. Aku teringat kata-kata David Oliver "Hands & fingers are something we can't pose" So, if u could see it through, I would say that it is spontaneously happened... I didnt ask them to do the action, it just happen as it is. I just made myself anticipated, be aware and prepared to click the moment. That is how the image was produced.

2. Kenapa aku letak tajuk aku entry aku nie 'panas'? memang panas... bukan pasal gosip-gosip liar aku dengan artis wanita terkenal, bukan pasal terjah abg nas rambut ketak, bukan pasal aku kena saman 2juta kerana berlakon Xberapa best, jugak bukan pasal aku lompat parti politik ahahaha atau yang lain-lain. Tapi soal nie adalah lebih serius, dan lebih panas dari segala-galanya.

3. Aku tak tahu, hatta berapa kali aku perlu mandi untuk menyejukkan badan. Tetap juga terasa panas. Bahkan, di saat aku menaip nie, aku sedang mengesat peluh yg menitik. Disebabkan situasi panas dan ketidaktenteraman inilah idea aku utk design album Xjugak keluar-keluar. Pening kepala memikirkannya. Baik aku berkebun sey, dapat gak berbudi pada tanah, bila epal aku dah besar boleh jual sbb 'pertanian adalah perniagaan'. Kalau ikutkan rasa hati nak jer aku call ah chong, atau ah kiong dtg umah pasang air cond. Tp memandangkan dah 2 bulan lebih aku Xdapat gaji, aku simpan kemas je hasrat aku tu.

4. Cuaca sekarang memang berbeza. Masa aku belajar di London dulu, Xde laa panas sgt rasanya. Aku rase ni laa balasan pada manusia yg tak habis-habis membuat kerosakan dunia. Korang yg tebas hutan, amek balak, tarah bukit, curik pasir etc, aku pulak yg menanggung kepanasan. Sumpah aku takkan halalkan rezeki-rezeki haram korang tu semua. Kaya memandu Merc & BMW pun Xguna kalau sumber tu dari tempat yg Xbetul. Baik drive Toyota macam aku nie, handsome lagi bergaya.

Ok, nak sambung buat album......






Akmal Adanan
0127655165

2 comments:

pretty wifey said...

hahaha..akmal. lawak i baca ur entry this time. hmm.. by the way, thanks for sharing that pic :)

AKMAL PHOTOGRAPHY said...

heheh ..saje je intan
bagi memeriahkan majlis =)