Tuesday, February 11, 2014

Food: Nasi Ayam Nadia, Alor Gajah, Melaka

Aku belajar di UiTM Melaka tahun 2001 - 2004 dulu ...rasanya kalau kita tanya mana2 pelajar UiTM Lendu ni pasti akan tahu akan kehebatan Nasi Ayam Nadia, Alor Gajah nie. Sejak 2001 lagi aku menjadi pelanggan tetap di kedai ni. Sampai nak kenal mereka dengan muka aku. Datang jer tak payah order, siap dah tahu apa bahagian yg aku suka, jenis minuman dan sebagainya. So, dapat jugak aku feeling-feeling macam datang ke clubhouse orang2 kaya, tak payah cakap apa2 semua akan terhidang di depan mata ...keh keh kehh


Depan kedai
http://hjmahawachalet.blogspot.com

Suasana kedai
Credit to: http://azmi-shuib.blogspot.com

Nasi Ayam Nadia (RM4.00)

Bahagian kegemaran ..dada

Sup segar
Aku biasanya akan makan satu for breakfast, another one
for evening meals. Bahagian Kepak

Bungkus style

Nasi ayam Nadia ni sangat simple.. tp rasanya special. Pada aku, ayam gorang garing + sambal nasi ayamnya buat aku suka makan nasi ayam nie.. Kalau nak try boleh laa datang kedai ni. Lokasi cari bus stand Alor Gajah.. memang betul2 bertentangan dengan stand bus tu ...


Akmal Adanan

No comments: