Thursday, January 28, 2010

C9 PHOTOSHOOT #2

Gambar di atas nie dianggap yg terbaik pada sesi yg lepas. Ditangkap oleh ajib. Congrates ajib. The res yg bawah hasil daripada aku menggunakan kamera pinjam rakan-rakan.

1. Selain wedding and gambar-gambar portraiture. Aku juga gemar memotret gadis-gadis manis di dalam dan luar negara kita Malaysia. Selain bertujuan untuk memotret gambar, ianya juga boleh diselitkan dengan unsur-unsur 'salam perkenalan' sesama makhluk di muka bumi kita yg indah terbentang. Selain utk seronok-seronok, ia juga boleh dijadikan latihan kepada diri sendiri terutama kepada mereka-mereka yg selalu gementar berhadapan dengan wanita, seperti Tom dan Qayyum. Maaf, aktiviti ini sgt tidak digemari isteri-isteri photographer kerana ia boleh mendatangkan kemudaratan. hehe ...

2. Actually, ahad lepas, we all [CREATIVE 9 IMAGES] ade sesi shooting bersama gadis-gadis - musicians dari UiTM. Tempat berlakunya kejadian ialah di Qayyum Studio in Klang. Dekat je, sumpah mmg Xjauh dr Shah Alam. Kalau Xsilap nama gadis-gadis yg join adalah Lily, Cerry & Sarita. Make up artist pula bukan calang-calang. Dengan sedikit sentuhan, muka mereka-mereka nie menjadi lebih cun dari biasa. Thanks to Daniel & Reez. Juga tidak ketinggalan, photographer-photographer yang datang Xkira berstatus bujang atau sudah berumahtangga, masing-masing memberikan komitmen 120% kepada tugasan yg murni ini. Mereka ialah Abg Wan the great, Wan Shazly si pemotong rumput, Abg Lan the Rawang Mystery, Ajib the sharp shooter, Tom the pervert photographer, Qayyum the legendary shutter, Zul the Nikon History dan Aku sebagai pemerhati majlis.

3. Semuanya nampak happy dan seronok menjalani assignment fotografi ini. Thanks to Qayyum as the studio owner, and semua yang terlibat. Thanks abg wan jemput aku. Walau aku sampai lewat, dpt jugak shoot sikit-sikit. Berjumpa lagi kita pada hari dan waktu yg sama minggu lain, wassalamm!





Kepada yg free sila laa komen-komen sini okeyy!

Akmal Adanan

1 comment:

akukaonal said...

alow bro... nk komen lg.. hehehe...

nice portraiture sebb aku memng suka bila bhgn atas kpala d crop... cm misteri-ous... impak memng lain sket... gud2.. =]