Monday, February 1, 2010

HIDUP ITU INDAH


Gambar di atas sebagai hiasan. Diambil masa berjalan-jalan di KL. Xingat di mana. Aperture Priority, no flash. Time- around 4pm. Side lighting from the front.

1. Hari nie dah masuk bulan februari 2010. Tinggal 11 bulan lagi, meningkat setahun lagi umur aku. Jam sekarang sudah menunjukkan pukul 10 malam. Di kala ramai rakan-rakan sedang seronok menonton televisyen berwarna, aku pula sedang menghadap laptop menyiapkan tugas-tugas yang belum siap dan ntah bila nak siap. Sejak sekian lama, (1-2tahun dulu) aku sibuk menyiapkan assignment (masa belajar). Cuti semester aku sibuk shoot wedding and events. Awal semester, masa budak-budak universiti get relax, berseronok di kopitiam, dan club-club hiburan, aku pula sibuk menyiapkan album pengantin. Sebab Xmahu mengganggu waktu pembelajaran dan waktu menyiapkan assignments.

2. Sekarang waktu bekerja, lebih byk beban yang ditanggung. Kadang-kadang aku rasa nk pukul je budak2 yg letak status "boring" dalam facebook mereka. Kenapa aku Xsempat rasa boring dalam hidup aku nie. Bila laa agaknya dapat berehat di tepi pantai yang berpasir putih, ditiup angin yg dingin sambil membaca buku-buku motivasi yang kemas aku simpan dalam almari. Atau pun, bercuti menaiki kapal terbang Airbus A380 kelas satu ke European countries. Mesti terasa sungguh hebat dilayan oleh stewardess-stewardess yang cantik-cantik dan selalu tersenyum kepada orang kaya seperti aku.

*wehh ape laa bendanya teaching repertoire nie???




Akmal Adanan,
0127655165

4 comments:

nadia said...

terlampau banyak job sampai tak tertanggung sorang, dah sampai masanya untuk hire orang lain buat design untuk album :D....anyway if u didn't feel like sacrificing your life doing all this, if this is what u want to do, this is what u enjoy most, you are living your life to the fullest bro! keep going! :D

Chaireel Azizee Mohamed @ Ayub said...

pergh...bagus la...hidup x kosong kalau ada keje selalu bro..heh

tsubasa said...

org cm ko la bgus mal. sentiasa ada bende yg berguna tuk dibuat. t bile da kawin t ko kene la kurgkan sikit bg mse ko wife ko. skrg ko keje kuat jd disegani, jd kaya. org yg boring tu plak sure jeles ngn ko. cyalah mal, i'm proud to be ur friend..

AKMAL PHOTOGRAPHY said...

Nadia, sorry late reply ...
yes im busy, and actually enjoying this particular time ...it would be very exciting when i manage to settle down everything ....insyaallah

Azizee, yer bro..
itu yg sebagusnya. saja nk tarik perhatian gf2 yg mana tau simpati kat aku ..ekekke

Din,
haha jgn laa proud2 din, kita sama jer. semua nie proses mematangkan diri kan. kalau kita selalu kosong Xde pressure pun hidup Xbest