Friday, July 24, 2009

PANGGILAN MISTERI

Baru sekejap td aku dapat satu panggilan misteri dari seorang lelaki.
En.M: "boleh saya bercakap dengan En. Akmal?

Dia tnye aku sekali lagi,
En.M: "En.Akmal ada masa utk bercakap ke sekarang?"

aku pun kata "ok, sekejap boleh laa".
Ok, dalam hati aku risau gak, nie perisikan mana pulak tepon aku serius2 nie...
Masa2 mcm nie risau gak kan... ekekekee

Then die mula memperkenalkan diri,
En.M: "Ok En. Akmal, nama saya S***** dari M***S Sdn. Bhd., Saya lihat rekod perkhidmatan En.Akmal. En, merupakan pelanggan tetap syarikat kami"

Aku pon makin risau, nie nk jual product ape pulak nie?
Tp aku masih bagi peluang en. yg telefon nie bercakap.
En.M "Jadi En.Akmal, sebagai pelanggan tetap kami, saya sebagai customer service consultant ingin bertanyakan pihak En., bagaimana dengan perkhidmatan yg saudara dapat buat masa sekarang? dr segi bil dan juga perkhidmatan line telefon"

Aku: "Em, bagus juga kamu telefon saya, lately nie saya ade bla bla bla ..."
Aku mmg ade mengalami sedikt gangguan pada line aku nie kebelakangan nie
So inilah masanya aku bertanya. dan mendapatkan clarifcation.

En.M:"Baiklah, begini En.Akmal, jika ade masalah bla bla bla.... en. boleh membuat official report bla bla bla...

Aku: "Ooo, begitu, baiklah. thanks ye sudi bertanyakan khabar pelanggan2 kamu"
En.M: "Sama, saya akan lihat bagaimana saya boleh membantu nanti. Terima Kasih"

Futnot: Aku lupe nk suruh die terminate je line kawan aku sorang nie, sbb kalau call payah bebenor nak dapat. Baik pakai public phone jer lagi bagus. Time nk cari mmg Xjumpe... ahahaa sape suruh duk umah kat gua laa en.T** =)

No comments: