Friday, May 20, 2011

RUTIN HIDUP

Berehat sebentar di tepi jambatan lendu 20.05.11

1. Kebelakangan ni aku selalu berbangga dengan diri aku sendiri. Bukan sebab aku dapat girlfriend baru, menimang cahaya mata atau aku dapat bersalaman dengan idola aku Justin Bieber ...tp aku dapat rasakan aku semakin produktif dengan beberapa penemuan baru.

2. Aku dapati sekarang aku lebih senang bangun pagi. Sebulan ni, penuh aktiviti pagi aku. Bangun awal pagi, siap2 ...solat then 645am bersiap2 naik basikal sekitar lendu dan uitm....berbasikal sambil melihat keindahan pagi, embun yg sejuk, bunyi burung berkicauan, pokok2 nan hijau dan kadang2 asap lori yang menghitam memang sgt menusuk kalbu ku. Biasanya lebih kurang pukul 745am aku balik, sejukkan badan dan mandi. Kemudian breakfast dan ke tempat kerja. Jauh di sudut hati, aku dapat rasakan badan lebih cergas, kurang lesu dan lebih bersemangat. Kenapalah aku tak buat aktiviti ni 10tahun yang lepas.

3. Alhamdulillah, hidup semakin terisi. Walau keseorangan, basikal tetap menemani. Masa untuk 'holding hands' aku akan cuba cari pada hujung-hujung minggu mendatang.

4. Ok, nak siap2 mandi ....jumpa di lain masa geng!!





Akmal Adanan
0137793993

No comments: