Sunday, May 31, 2009

MY BRIDES ON SUNDAY PRIME NEWS

Just after upload gambar2 kat blog, aku pon tido dgn lenanya... pagi2 lagi hp nie dah bunyi2 dahh, pada sape2 yg tau aku cover job kat mana smlm, mereka inform "gambo pengantin ko masuk paper wehh!!!" thanks kwn2 yg bgtau, Yus org pertama. Ko tau X ko kacau masa tido aku. Dgr jer, aku Xleh nk tido dah, siap2 then terus ke kedai beli paper. Hehehe, mcm Xcaya, boleh masuk front page plak! sbb smlm Din kata just nk masukkan dlm paper... Xterpikir pulak front page. Gud job laa Din/Utusan. Bile aku tgk je gambo tue, aku senyum... penat pun mcm Xde dahh. Rase best jer yg ade..ekekek =)

Malam td mmg betul penat. Ntah kenapa, gear2 tu sume terasa sungguh berat. Sakit pinggang and bahu nie. Then tido pulak sangat lewat. letih2... kpd sape2 yg kata amek gambar nie senang, sile pegang kamera2 kami dan rase. Tentu kamu dpt bygkan mengangkut +-3-4kg body and all lenses sepanjang majlis selama lbh kurang 5-6 hours. Bukan duduk diam, tp otak sentiasa ligat berfikir utk dapatkan gambar, dengan lighting mencabar, event flow yg pantas dan memaksa kita sometimes berlari2 utk sekeping gambar. 6jam tu lame ker? aku rase mcm 6minit jer and dlm keadaan tu kami perlu hasilkan gambar yg cantik.. bagaimana??? itulah kerja jurugambar.


Live fr Concorde Hotel, aku tgh tunggu parents aku dtg. They all dr Perak. Lama dahh Xjumpe. Busy sgt2 kat sini. Xdpt blk kampung. Tp Xpe, next week aku blk kampung gak, ade satu job kat sana. Boleh jumpe rakan2 BP... Oklahh aku nk ke lobby & makan jap. Kat bwh ade Norman Hakim tengah shooting. Boleh aku tengok2 jap, belajar nk jadi pengarah ehhh nk jadi videoman dulu... Peace!!!

*pictures taken with my w810i. pls excuse the picture quality. tqvm
mal 1830hrs 31052009


Akmal Adanan, Photographer
+6012.7655.165
official website http://www.akmaladanan.com/
email address akmaladanan@yahoo.com
YM akmaladanan@yahoo.com
my ex-blog http://akmaladanan.fotopages.com/
personal http://profiles.friendster.com/akmaladanan


The Official Photographer for GFII AGM GFII President's Cup 2009, KGSAAS [Tan Sri Abu Hassan Omar] & MITI Golf Tournament 2009. KGSS [Tan Sri Muhyiddin Yassin]
_____________________________________________________________________________________

5 comments:

kh said...

congrats!~

acai said...

Perrghhh, mmg mantap mal..muka depan hari minggu plak tu..ko kena frame kan muka depan tu mal,kekeke..:) tahniah beb..

peveyhack photography said...

cayalah mal... terbaik...

Amir - Accredited HRD Corp Trainer said...

Salute la Bro..!!

jidin said...

memang terbaik la akmal....keep good work..