Monday, August 26, 2013

Kembara Mahkota Johor 2013

Sebagai anak Johor, aku memang sangat bertuah mempunyai Sultan yang mesra rakyat ..suka bertemu rakyat dan bermesra dengan rakyat jelata.

Aku ada juga secara langsung merakamkan potret Kembara Mahkota Johor ini jika berkesempatan. Setiap kali aku shoot Sultan Ibrahim atau anak nya Tunku Ismail, aku sentiasa happy...KMJ2007 KMJ 2010

JDT versus Pilihan Kluang Foto: Salludin Ismail. JDT FC - The Photoshooterz (Facebook)
Sfaiq Rahim memperkenalkan barisan pemain JDT kepada
Sultan Ibrahim sebelum perlawanan bermula

Foto: Salludin Ismail. JDT FC - The Photoshooterz (Facebook)






DYMM Sultan Johor mencemar duli turun ke padang untuk sesi bersalaman dengan para pemain JDT dan Pilihan Kluang sebelum perlawanan bermula.
Secara spontan DYMM Tuanku Sultan bertanyakan sesuatu kepada Safiq Rahim:

DYMM Sultan Johor : Awak kenalkan lah saya nama pemain-pemain awak.
SR : Ampun Tuanku..
DYMM Sultan Johor : Ni sapa pulak ni? [ merujuk pada TMJ ]
SR : Ampun Tuanku, ini pemain import baru Tuanku..

Suasana panas petang semalam di sambut gelak tawa DYMM Sultan Johor dan para pemain lain.


Story& Photos: The Photoshooterz
 
Foto: Salludin Ismail. JDT FC - The Photoshooterz (Facebook)
 

Foto: Kesultanan Johor (Facebook)

Dribbling like a boss
Foto: Salludin Ismail. JDT FC - The Photoshooterz (Facebook)

Meeting the fans of JohorFoto: Salludin Ismail. JDT FC - The Photoshooterz (Facebook)

Sekarang ini KMJ sedang berjalan, dan apa yang aku dapat lakukan hanya melihat gambar dari komputer. Bosan sungguh bila kita tidak dapat melakukan apa yang kita suka lakukan secara semulajadi. Itulah yang selalu berlaku.. kita tidak akan dapat lakukan segala perkara yang kita inginkan ...

All the best Kembara Mahkota Johor 2013

23-25 August 2013 at MITS MATTA Fair 2013

Akmal Adanan, Photographer
+6013.779.3993

No comments: