Friday, August 23, 2013

Be Grateful on What We Have ...


Masa aku kecik dulu, aku selalu tak berpuas hati dengan apa yang aku ada ..Bila aku perhatikan, kawan-kawan aku ada segalanya. Kereta control, Nintendo console, basikal ada gear (dulu siapa ada Basikal dilengkapi gear hebat)... Sebut jer... Semua kawan aku ada dan aku selalunya tak ada. Hadiah yg akan aku dapat bila dapat top 3 dalam peperiksaan akhir ialah kereta mainan Hotwheel berharga RM4.50. Abah kata, kalau nak lagi kereta, Kena dapatkan nombor yg baik lagi next time... Tuan-tuan dan puan-puan, bayangkan berapa lama aku nak dapatkan permainan yg aku suka ini...



Contoh pengiraan cost kehidupan sebuah keluarga





Fikirkan dan selalulah kita bersyukur dgn apa yg ada


Sekarang dah bekerja baru aku tahu kenapa mereka didik aku begitu... Pertama, bukan mudah untuk menguruskan family. Kedua, bila kita sukar mendapat sesuatu, kita akan menghargai apa yang kita ada... Sentiasa bersyukur dengannya.

Akmal Adanan

No comments: