Wednesday, August 28, 2013

Nasi Kandar Hakim (Lama), Seksyen 7, Shah Alam

Antara tempat yang agak lama aku bermastautin semasa aku belajar & bekerja ialah di Shah Alam, Selangor. Agak puas merantau dan tinggal di tempat orang. Segalanya terpaksa dikorbankan kerana jauh dari mak ayah dan keluarga. Sebagai orang bujang dan malas memasak, terpaksalah aku cari 'dapur' untuk mengisi perut.

Boleh dikatakan hampir setiap hari aku akan makan nasi kandar Hakim ni ..nasi kandar yang simple dan sedap dimakan. Antara nasi kandar kegemaran aku sepanjang aku pernah cuba di seluruh Malaysia.


Nasi Kandar Hakim dengan Ayam Goreng Keemasan kuah kari sempurna,
Sayur kobis, bendi, sedikit kuah madu. Version aku& wife selalunya
ada cili potong & sedikit soy sauce
Gambar: Shahroll Hairi

Antara specialty Hakim Seksyen 7, S.A. Ayam Goreng
Hakim Fried Chicken katanya

Aku tinggalkan Shah Alam pada hujung tahun 2009 dan berhijrah ke Melaka. So, aku ada datang juga sekali sekala... gambar ini diambil semasa aku datang semula ke Hakim ni pada bulan March lepas (7/3/13) ...ada kursus di Shah Alam. Walau dah beberapa tahun tak jumpa, tetap pekerjanya kenal aku.

Mana taknya, setiap kali lunch makan sini ...tak dapat lunch ..dinner aku sebat. Waktu bulan puasa lagi best, sahur dan berbuka aku bantai nasi kandar kadang-kadang roti pisang ...fuhhh ..!!!

Kawan lama aku, Din

Bayangkan keakraban kami bersama

Sesiapa yang datang Shah Alam boleh la try ...tanya jer orang sana, semua orang tahu Hakim. Ada 2 Hakim di Shah Alam kalau tak silap aku... Hakim Lama & Hakim Baru ...kalau lapar nanti pandai pandai la korang cari k ...


Akmal Adanan, Photographer
+6013.779.3993

No comments: