Sunday, June 6, 2010

Kayuhan 2 Negara MALAYSIA & INDONESIA

1. Awal pagi ini (text ditulis pada hari ahad), aku ada satu appointment dengan seorang tour guide di Melaka, untuk satu assignment pelancongan dalam bulan Jun ini. Selesai bersarapan di Tengkera CLICK SINI, aku pun bergegas ke Dutch Square sebagai meeting point/ tempat perjumpaan. Tidak lama selepas aku sampai, aku dikejutkan dengan sekumpulan peserta Kayuhan Dua Negara, Malaysia Indonesia yang tiba di kawasan yang sama. Kapasiti mereka sangatlah ramai. Dalam firasat aku lebih kurang 150-200 buah basikal datang dari kedua negara Malaysia & Indonesia. Macam-macam uniform dapat disaksikan. Ada yang berpakaian Jepun, British, Askar, P. Ramli, Aziz Satar, Pakaian Klasik dan pelbagai lagi.

2. Berbekalkan sebuah lens yang ada di tangan, aku pun tidak membuang masa, terus melihat ke dalam viewfinder dan snap sekeping dua gambar. Agak cepat masa berlalu. Aku hanya ada kira-kira 15minit untuk rekod segalanya di Dutch Square area. Sebenarnya, aku berasa agak kurang puas juga shoot dalam keadaan tergesa-gesa. Akan tetapi, aku agak bersyukur kerana sempat shoot seorang gadis dari seberang. Tetapi sayang, belum sempat aku nak berkenalan, dia telah pergi meninggalkan aku yang sedang tercari-cari business card yang ntah aku letak kat mana... Oklah won't talk much, let me share u the pictures.


3. Ok, harap apa yang aku snap nie dapat bagi sedikit overview tentang apa yang berlaku tengah hari tadi. Selain daripada shoot this event, aku juga shoot candid pictures in the Melaka heritage trail. Do leave comment if you have time to do so. Ada masa nanti aku share all the candid shots in the jonker street area. Panas sungguh cuaca tadi, habis black muka, tangan, kaki dan segalanya. Nasihat aku pada yang nak datang and buat street candid, bawak air banyak, kalau tidak kita jumpa di katil wad hospital... dehydrated!!! Click HERE to view the photo album.

No comments: