Monday, August 31, 2009

MERDEKA - 52 TAHUN

1. Hari nie genaplah 52 tahun Malaysia merdeka.

2. Tapi aku tak rasa happy mcm tahun-tahun terdahulu.

3. Bila diperhatikan, Malaysia semakin kucar kacir terutama dalam bidang politik dan perpaduan rakyat. Mereka-mereka yang di atas sibuk mengejar kuasa dan pangkat... yang dibawah semakin hayut dengan idealogi masing-masing... kenapa??

4. Yang berlalu sudah laa berlalu. Kenapa suka sangat berpolitik 24/7. Zaman berpolitik - PRU dah lepas, skrg adalah masa untuk bekerja. Kalau nak berpolitik pun tunggu lah PRU akan datang. Kesan dari politik yang tak sudah-sudah ini laa yang menyebabkan rakyat semakin berpecah.

5. Kepada mereka yang gemar sangat berpolitik di luar, aku menyeru.. pikirkan la jalan yang baik. Berhenti dari sifat hasad dengki, buruk sangka etc. buat kerja elok-elok. Ade masa lapang kumpulkan strategy utk PRU depan. Paling baik, lupakan politik sekejap, ingat masalah rakyat.

6. Kepada kerajaan, tunaikan amanah kpd rakyat. Buat yg terbaik seperti yang dijanjikan. Kepada pembangkang, lakukan tugas dengan rasional. Bila tiba masanya, bangkanglah dengan bijak. Yang mana salah kita betulkan, yang mana betul kita sama-sama membantu utk kebaikan agama, bangsa dan negara.

7. Ianya sungguh mudah... jika hati kita bersih dan ikhlas utk melakukannya. Insyaallah =)

futnot: jadikah orang yang rasional




Akmal Adanan, Photographer
+6012.7655.165
official website http://www.akmaladanan.com/
email address akmaladanan@yahoo.com
YM akmaladanan@yahoo.com
my ex-blog http://akmaladanan.fotopages.com/
personal http://profiles.friendster.com/akmaladanan

No comments: