Wednesday, August 12, 2009

HARI INI 12.08.09

1. Xlama lagi, akan tibalah bulan Ramadhan. Aku rase ia waktu yg baik utk aku beribadah, juga mengurangkan berat badan.

2. Pagi-pagi td aku antar adik aku ke sekolah, then aku blk umah start buat album lagi. Bagus betol mood tiba2 dtg setelah sekian lama aku tunggu Xkunjung tiba.

3. Tengah best aku design album, ayah aku pulak panggil, hantar ke klinik katanya. Adoii, dalam dilema rasenye. Aku pun hantar lah ayah aku ke klinik. Sampai2 je sana, mak aii... ramai sungguh manusia.

4. Nak amek no giliran pun mau dekat sejam aku tunggu. Ramai juga yg dtg batuk2 dan demam. Takut pulak rasenye, sbb aku Xpakai mask. Lepas dpt nombor giliran, satu hal pulak menunggu nombor dipanggil.

5. Dalam masa 45minit lepas tu, sampai laa giliran ayah aku. Sementara Pembantu Perubatan tu check etc, aku jalan2 dalam room tu, jumpe penimbang. Hahahahhaa sudah turun sedikit 77.5kg, wehh pelik tol boleh turun banyak gak tuuu. Siap je periksa n dapat M.C, satu lagi process menunggu. Menunggu ubat dari farmasi pulak... mmg mencabar.

6. Ape pun, aku Xsalahkan kakitangan-kakitangan perubatan di situ. Orang terlalu ramai, tiada jalan lain yg boleh dilakukan. Terpaksalah mereka melayan kerenah pesakit yang menunggu. Ape pun, tahniah aku ucapkan kepada kakitangan perubatan yg bertugas di seluruh negara. terima kasih. Tugas anda sungguh laa murni.

7. Satu benda yang aku perasan, makcik2, dan pakcik2 yang aku kenal dulu, cthnya makcik kantin, tukang kebun, kerani, cikgu, peniaga2... yg dulu sihat dan kuat kini menjadi orang tua. Menjadi lemah dan bergantung pada ubat untuk terus sihat. Tiada lagi kudrat yg seperti dulu.

8. Di dalam dunia nie, aku menasihati diri aku jugak, Xperlu laa berlagak. Kamu hebat? tegap, tampan? cun? kaya? pandai? ingatlah.. itu hanya pinjaman dari Allah. Satu hari nanti ianya akan ditarik semula. Waktu itu, tahulah kamu yg tidak bersyukur... yang menyalahgunakan kelebihan yang dimiliki.

Minta dijauhkan...



Akmal Adanan, Photographer
+6012.7655.165
official website http://www.akmaladanan.com/
email address akmaladanan@yahoo.com
YM akmaladanan@yahoo.com
my ex-blog http://akmaladanan.fotopages.com/
personal http://profiles.friendster.com/akmaladanan

No comments: