Wednesday, August 26, 2009

EDUCATION : PHOTOGRAPHY TALK

EVENT: FOOD STYLING PHOTOGRAPHY TALK
VENUE: FACULTY OF HOTEL & TOURISM, UITM SHAH ALAM

TIME: AUGUST 18TH, 8.30AM-12.30PM

SPEAKER: RAZALI HASSAN, FOTOMOMO

1. Hari selasa lepas, merupakan kelas Food Styling oleh pelajar-pelajar foodservice di bawah pengawasa En. Ali, Lecturer. Sebagai pelajar yang banyak membuat seni kulinari, En. Ali merasakan adalah penting bagi para pelajar untuk tahu sedikit pengetahuan mengenai fotografi untuk memudahkan proses food fotografi bila bekerja dalam industri nanti.

2. Saya memang kurang arif dalam food fotografi nie. Thats why, we bring an expert from the field - fotomomo untuk mejalankan tugas tersebut. Hari itu, En. Razali Hassan hadir untuk menyampaikan ilmu yang ada padanya. Ok, mari kita lihat a few images on the event.

3. Ilmu yang dikongsi sangat lah berbaloi. So after this, U all students mesti faham and at least tahu cara-cara bagaimana untuk memotretkan produk makanan tersebut, atau tahu cara berinteraksi dengan photographer di luar.

4. Saya juga sempat snap a few gambar. It is not from an expert in food photography ...so if Xcantik, ignore saja laaa. Will learn more from Bob (Razali).

5. Kepada students yang nk download full resolution gambar. click SINI

Futnot: Im going back to BP today. Yeay!! breaking fast with my family means everything. Have another assignments to be accomplished. I will be in Tioman for 3days started Friday.



Akmal Adanan, Photographer
+6012.7655.165
official website http://www.akmaladanan.com/
email address akmaladanan@yahoo.com
YM akmaladanan@yahoo.com
my ex-blog http://akmaladanan.fotopages.com/
personal http://profiles.friendster.com/akmaladanan

1 comment:

Anonymous said...

siul la
pasal mase aku belajar dulu takde class photography..............jeles2.....