Monday, April 15, 2013

PKNM Mini Jamboree with TUCC, MELAKA



Gaya seorang juara

1. Semalam 14hb April 2013, setelah sekian lamanya tak kayuh, aku memberanikan diri join satu mini jamboree di Ayer Keroh Melaka. Rasa sangat seronok dapat berjumpa dan berkumpul dengan warga Cycle X MTB. Aku yang selalu sibuk tak join aktiviti mereka. Semalam hampir semua ahli club turun kerana maybe hari Isnin (Hari Melaka Bersejarah) cuti, jadi ramai yang meluangkan masa.



2. Mini Jamboree Ride anjuran PKNM with TUCC (Tasik Utama Cycling Club) ini menyediakan sebuah track yang very simple and the terrain was good. 35KM++ Ramai yang memuji track ini... tidak terlalu 'hard' ..bukit pun just nice, tapi cukup membuatkan aku menderita.

3. Oleh kerana lama tak berjumpa ...masa persiapan kami digunakan sebaiknya dengan bertanya kabar dan beramah mesra. Seronok rasanya dapat berborak dengan rakan-rakan yang mempunyai hobi yang sama. Diam tak diam aku pun lupa yang aku tak buat warm up yang mencukupi, dan minum kurang air.. Dato' Ali Rustam pun sampai and terus flag off kami semua... Cycle X team berlepas grid terakhir sekali kononnya jadi unofficial sweeper.

Jom tengok gambar-gambar sekitar event ...
(Tq Arif, Nazi dan lain-lain yang menyumbangkan semua gambar-gambar ini)




Kiter kiter ...Cycle X MTB Team feat. En. Yazid UMMC


Masuk METRO, 16 Mei 2013

Borak-borak & amek gambar

Tuan Presiden

Power rider

Just before the flag off

Acara pelepasan oleh YAB Mohd Ali Rustam


Suasana pagi itu


Aku dengan tuan presiden ..relax2 jer kayuh katanya
Sebelum aku kena tinggal jauh di belakang... ekeke


Lemah betol den masa naik bukit ke arah Durian Tunggal nie



Penyakit bila nampak photographer


Cuba sedaya upaya elak lecak


Tanah yang melekat pada tayar buat basikal jadi berat ...
semalam hujan lebat, hari ni track basah dan melekat


En. Yazid mengetuai Team UMMC (UiTM Melaka MTB Club)



Kagum aku dengan pasangan rider ini


Mental aku masa nie ...baru siap panjat bukit, 
another bukit menanti di depan


Kalau tak larat nak kayuh, ini jer mampu


Ambil kesempatan merakam kenangan


Atas kiri bersama star ...Nazi/ Bawah kiri bersama Sarjan Solihin
* Sempat edit gambar jalan off road jemmed


Ada orang tersangkut?


Inilah sebabnya ...kena turun 1 by 1


Orang yang banyak menolong aku mengambil gambar di dalam hutan


Muka lega dapat jalan atas road



Atas road mmg tak disangkal kelajuan aku


Gaya puas sebelum cramp

Boy cramped ...aku pon sama ...padan muka 
  


AHAHhahaha basikal naik Triton


View menarik dari dalam ...siap ada aircond ..tak perlu kayuh lagi


4.  Itulah ceritanya semalam ....pengajarannya, buat warm up...minum air cukup. Jangan nak jadi star macam kawan lain. Mereka kayuh setiap hari ...Aku kayuh sebulan tak sekali. Masuk-masuk jamboree konon nak ikut style dieorang duduk last grid, potong sikit sikit sampai depan ...aku dari awal sampai akhir tetap jugak kat belakang ...ekekekekeee stress punya pasal, aku tekan cow cow pedal tu ...potong pakcik nie, brother ni  aku bagi cukup-cukup tanah kat die ...apatah lagi akak-akak tu semua aku tapau ..last-last tindakan aku membawa padah, cramped tinggal 2KM jer from the finishing ...senyum jer mereka potong aku balik ...ahahaaa



Akmal Adanan, Photographer
+6013.779.3993

No comments: