Thursday, March 22, 2012

Gaji Saya Besar


1. Alhamdulillah, gaji dah pun masuk hari ini (22.03.2012). Tak susah, 10 minit sahaja masa diperlukan utk aku membuat urusan pembayaran bill & segala hutang piutang, insurans, dan segala keperluan. Akhirnya tinggal la beberapa ringgit utk aku makan sampai hujung bulan ni ...

2. Nasib baik aku tak ada buat ansuran bulanan pinggan jenama arcopal dan carpet buatan pakistan ...

3. Patut la dulu bila aku inginkan sesuatu dari abah, arwah abah selalu ckp "Tak boleh belikan ko brg ni mal... Abah tak cukup duit nanti. Adik ko sekolah byk pakai duit, nak beli barang dapur lagi bla bla bla etc". Aku selalu marah abah, aku tak percaya abah takde duit ....sebab aku selalu anggap gaji abah besar, takkan nak beli barang sikit pun tak boleh ...

4. Sekarang baru aku faham susahnya nak manage duit ... Maafkan mal abah ...



Akmal Adanan
0137793993

5 comments:

Acaii said...

Sedih plak aku mal baca entry ni :'(
Betullah akupun selalu kata camtu kat abah aku dulu.

Shahrul Hairy Shaharuddin said...

salam sir,
memang itu selalu yang diucapkan bila kita minta sesuatu dr abah kita.. agak klise, tp itulah kebenarannya =)

AKMAL PHOTOGRAPHY said...

Acaii ...bila terkenang semua yg dah berlalu ...rasa sangat rugi aku tak spend masa yg ada dulu dengan arwah betul2 ...skrg tak dpt return semula ....doa je yg boleh disampaikan

Shahroll ..betul tu ...ia mengajar aku utk melihat sesuatu dari suatu sudut yang lain ....

Tq sudi singgah blog aku ...

AKMAL PHOTOGRAPHY said...

Acaii ...bila terkenang semua yg dah berlalu ...rasa sangat rugi aku tak spend masa yg ada dulu dengan arwah betul2 ...skrg tak dpt return semula ....doa je yg boleh disampaikan

Shahroll ..betul tu ...ia mengajar aku utk melihat sesuatu dari suatu sudut yang lain ....

Tq sudi singgah blog aku ...

hisham pht said...

Memang betul apa yang ko tulis ni mal, tp hidup sentiasa mendewasakan kita, utk jd yg lebih baik dari hari2 sebelumnya