Saturday, December 22, 2012

FIRE X RIDE 2012, Alor Gajah, Melaka

Helmet and walkie talkie on!!

Salam kawan2 blogger sekalian,

Jahanam!!! itulah perkataan pertama yg sesuai aku sebutkan utk blog aku yg usang ni.

Gila lama Xmenulis kat sini ....sampai aku pening nak menulis SKT sbb tak ada reference dalam rekod kehidupan sendiri. Nasib baik aku ade upload sikit2 aktiviti dalam fb ....boleh laa recall semula hasil kerja sepanjang 2012.

Seriously, kehidupan alam pekerjaan tidak seindah yg kita mimpikan masa belajar degree atau master dulu. Aku pun Xpasti, seakan hidup aku ini dikawal oleh keadaan semasa dan jadual kerja aku yg sangat padat ...

Just to share, awal bulan lalu, walau sibuk dengan kelas, aktiviti2 fakulti, unversiti dsbnya, aku sempat melapangkan diri menghadiri beberapa mesyuarat Cycle X, dan seterusnya mengetuai Biro Media dan Jurugambar FXR'12 di Alor Gajah Melaka.

Kereta yang banyak berjasa
Ami dengan rider terkenal
Antara gambar yang siap dicuci, ready for distribution

TYT Melaka + CM Melaka dtg meraikan kira2 1400++ riders join jamboree siri ke-2 ini (46+km). Aku dan team seramai 10org photographers berjaya juga kiranya shoot gambar2 event ini. Merempuh jalan yg tidak rata, lecah, kolam, batu, kebun semua aku redah naik moto ....mmg best!!

Secara keseluruhannya event ini sangat berjaya. Walaupun aku rugi sbb byk gambar tidak terjual. Mesin Aunty kedai gambar rosak laa pulak, jd kami terpaksa ke masjid tanah yg jauh ....gambar sampai lambat jd X ramai org beli. Tak ape lah. Yg penting budak2 aku happy dan amanah terlaksana ...



Akmal Adanan,
Atas katil @JB
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: