Wednesday, August 1, 2012

Patutkah begini?

Game yang dinanti-nantikan

1. Selalu juga aku menasihati adik-adik di dalam kelas ...jangan sesuka hati ponteng kelas tanpa sebab yang munasabah, kecuali sakit, pening kepala, kucing meninggal, atau mak suruh jaga adik di rumah. Jika semua perkara yang aku nyatakan terjadi, dan menyebabkan mereka terpaksa tidak hadir ke kelas, im happy to receive any sms/ call to know what the reason is.

2. Satu hari di bulan Julai 2012, aku perhatikan few students lelaki tidak hadir ke kelas ....aku pun enquire classmate mereka, mana yang lain-lain pergi ni? sunyi je kelas ...

3. Surprisingly, aku dapat satu message seperti di bawah:

An honest sms

4. Tak tahu apa nak buat, seriously aku sangat nervous baca sms ni? ...pendapat aku, mungkin pelajar sekarang perlu berfikir alasan yang lebih logik dan adil bila tidak hadir ke kelas. Alasan yang diberikan sepatutnya lebih sensitif, dan lebih sopan. Itu sahaja .. yet, the class was scheduled at 12.30, macam mana sampai terlalu penat ..u not even play for the game ....



* Sampai opis 6.50am hari ni ...met Ron Kaufman in Youtube, awesome talk Sir!!!

Akmal Adanan
0137793993

No comments: