Saturday, August 4, 2012

Amalan berpuasa

Sebelum berbuka ...

1. Hari ini hari yang ke-15 kita berpuasa. Sekejap sahaja masa berlalu. Sekejap sahaja juga duit habis mengalir untuk pelbagai persiapan sempena hari raya ini. Kalau dihitung, masa sekarang amatlah pantas dan tidak terkejar ...mungkin, urusan duniawi yang terlalu banyak menyebabkan kita tidak sedar akan putaran masa yang berjalan. Oh dunia ...

2. Waktu berbuka pada aku biasanya sangatlah mudah. Aku akan minum air mineral, makan kurma sedikit ...sembahyang maghrib, mandi dan seterusnya menonton berita perdana. Aku hanya akan keluar  makan jam 8.15pm bila semua kedai-kedai makan reda dengan kehadiran manusia. 'Space' sangatlah penting pada aku ....somehow, aku tak gemar bersesak-sesak ke bazaar ramadhan, dan menunggu lama untuk makanan yang dipesan. That was me ..

3.  Tiada apa yang menariknya ...makan apa yang ada. sebab itu jarang aku upload gambar makanan ke fb. Rasa bersalah pulak aku kepada mereka yang mungkin tidak berkemampuan, terpaksa makan apa yang ada.

4. Tp, selepas bengkel RP @KBM semalam, aku balik ke batu pahat, aku call adik aku, untuk berbuka bersama. Then dia kata, semua tak ada rumah ..kami dah reserved seat untuk berbuka di hotel ... Aku tanya boleh tak selit sorang lagi, if cannot, aku makan laa mana-mana warong kat luar. So, sampai sana ini lah gambarnya ...


Kiter2 di dlm hotel
Ikan bakar


Banyak juga makanan yang sedap-sedap ... boleh laa try. Tq Nina belanja makan @ Pinetree Hotel :)


Akmal Adanan
0137793993

No comments: