Friday, December 31, 2010

GOOD BYE 2010

1. Mungkin ramai (anggapan) yang datang ke blog aku dan hampa kerana tiada apa-apa gambar atau cerita baru aku kongsikan di sini. Aku juga hampa dengan diri aku sendiri kerana tidak dapat meluangkan masa menulis blog. Perkataan sibuk mungkin perkataan yang paling popular dalam tahun 2010 ni. Aku sedar sekurang-kurangnya 80kali aku tulis perkataan 'sibuk' ini. Aku akan cuba elakkan perkataan 'sibuk' ni dan aku cuba cari alasan lain. Diam tak diam, kita dah sampai ke penghujung tahun ...sekali lagi tanpa disedari umur aku akan meningkat setahun lagi... dunia ...dunia ...

2. Hari ini adalah hari terakhir dalam tahun 2010. Tahun 2010 inilah banyak memberikan aku pengalaman hidup yang getir. Sukar aku gambarkan. Aku menerima banyak berita suka tak kurang juga ketentuanNya berita-berita sedih yang sangat menduga hambamu Ya Allah.

For bigger resolution, pls click HERE

3. Perkara yang paling aku ingat ialah kehilangan Abah pada 19hb Julai 2010. Aku betul-betul tersentak dengan pemergian Abah buat selamanya. Belum sempat aku membalas jasa baik Abah membesarkan aku, tiba-tiba Abah pergi meninggalkan kami sekeluarga LINK. Terus terang aku cakap, aku kehilangan arah. Aku hilang tempat aku bertanyakan pendapat dan berkongsi hobi fotografi. Masih aku tak percaya Abah dah pergi buat selamanya... Abah sangat banyak berjasa dalam perjalanan hidup aku. Abah jugalah yang membuka hati aku untuk sambung Sarjana dan mendapat kerja yang diidamkan. Terima kasih Abah!!! Selain Abah, aku juga kehilangan Wak Miah, Abang Johan, Mbah & Wak Rahmat. Tahun 2010 ini menyentap 5 orang ahli keluarga aku.... semoga mereka ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Amin.

4. Tahun 2010 ini aku mulakan kerjaya aku di Melaka. Alhamdulillah, setelah setahun bekerja di sini, aku rasa aman dan serasi dengan kerja ni. Walaupun aku rasa pack dengan tugasan yang diberikan, aku happy dan sentiasa bersemangat. Semoga berkekalan. Aku sedang cuba menyusun hidup aku supaya lebih teratur.. dapat menyiapkan segala kerja on-time.

5. Tahun 2010, exactly bulan 12 lalu, mak di pula sakit... ditahan di Putra Hospital ward selama seminggu. Aku betul-betul risau dengan keadaan mak. Walaupun penat berulang alik Melaka-Batu Pahat, aku akan pastikan keluarga aku terjaga. Insyaallah... Aku harap seluruh keluarga aku dilindungi dan dirahmati, dijauhkan dari perkara-perkara buruk. Itu sahaja yang aku harapkan.

6. Tak tahu apa nak tulis dah ...saat dan ketika ini aku masih di office. Walau pun cuti sempena kemenangan pasukan MALAYSIA dalam Piala AFF SUZUKI 2010, aku tetap di sini. Itulah pengorbanan. Semoga semuanya memberi hikmah yang baik ... Tahun 2011 aku harapkan sebuah tahun yang memberi aku banyak perkara-perkara yang menggembirakan. Semua kerja lancar, family ok dan yang penting aku nak aktif semula amek gambar ...

Harap kawan-kawan doakan ...terima kasih !!!







Akmal Adanan
CB103/ UiTM Melaka
0127655165

4 comments:

ArfengAdib said...

aku selalu doakan pe. :)

rahmat said...

slmt tahun baru masehi bro...setahun lagi umur makin singkat kepada kematian! harus sedar...!!

Acaii said...

Mal, tahun ni harap sangat dapat surat saman dari ko,hehe. aminnn!!

AKMAL PHOTOGRAPHY said...

Adib, thanks sell ingat aku
Abg mat, itu laaa resam kehidupan
Acaii... Wah wah pls doakan aku yer