Friday, December 3, 2010

Cuti-cuti 2010


Print screen semasa aku menyiapkan kerja-kerja editing 02.12.2010

1. Dah lebih kurang seminggu aku bercuti di kampung. Tapi bukan nak kata bercuti, aku masih menghadap laptop menyiapkan kerja, juga yang paling penting aku di sisi mak sebab mak sakit masuk hari ke 6 hari ni. Isnin malam lbh kurang 12am aku dapat call Nina bawak mak pergi Hospital sebab mak demam sgt panas. Mak asik demam je... risau aku dengan keadaannya. Tp alhamdulillah, hari ni mak dah nampak bagus sikit. Harap cepat laa sembuh, sbb ahad ni nak amek mbah balik dari Mekah. Mesti seronok kan.

2. Sekarang ni aku tengah siapkan 2 jenis publication serentak. Satu magazine faculty and sebuah buku lain. Stress juga memikirkan kerja yang banyak tapi mempunyai masa yang agak kurang. Jugak pening sebab aku baru lagi menggunakan InDesign software.

3. Aku minta maaf pada kawan-kawan seperjuangan, juga pada Dr.Norain, Dr. Salleh sebab tak dapat datang present paper pada 1hb Disember yang lepas. Memang teringin nak share apa yang kita dah buat ..tp keadaan lain lebih memerlukan. Aku kena dulukan family. Kita akan bekerjasama lagi di masa hadapan, insyaallah ...

4. Hari ni mungkin aku nak ke town BP, nak repair bicycle aku. So by next week aku dah boleh mengayuh basikal dari Alor Gajah ke Bandar Melaka. Kerja memang kerja, kesihatan mmg aku pentingkan juga. Kadang kita tak boleh memikirkan sangat kerja yang ada, aku pasti pasti akan ada masa untuk kita siapkan nanti. Bukan bertangguh, tp aku percaya kalau kita stress buat kerja tu, kita paksa.. hasilnya tak akan seberapa ...orang lain takkan faham kerana ...

5. Itulah orang seni ...





Akmal Adanan,
0127655165

No comments: