Friday, November 12, 2010

Suatu Masa Dahulu

Gambar kenangan dengan arwah Abah, Mak dan Adik adik. (1998)

1. Aku ni budak kampung2 je sbnrnya ..membesar, sekolah, bermain, berkawan pun dengan orang kampung. Aku suka main teng teng, main jelon (galah panjang), jugak ronders (baseball). Tidak dilupakan permainan guli yg sampai skrg aku gagal menguasainya. Penah satu hari, satu tin guli aku bwk, sampai ptg main, harapan tinggi at last aku balik bawak tin kosong. Sbb kalah teruk ..

2. Aku suka kayuh basikal masa zaman kecik dan remaja dulu. Berkilometer aku jalan2 ronda2. Geng2 lumba pt sulong dulu dasyat. Basikal dieorang laju! Ade jugak yg boleh naik basikal duduk atas handle ..geng2 aku (team taman bintang) steady. Selalu jgk menang dlm perlumbaan basikal. Basikal aku dulu color Repsol - merah/orange/blue. Ayam tambatan kami Redha.. Naik beskal ditaja Marlboro. Sume sembur sendiri jer ...

Ntah apa aku tulis. Tiba2 aku teringat kisah lama ..seronok jadi budak2 kan ..Xpayah nak stress mcm apa aku rasa skrg nie ...





Akmal Adanan
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

Amay Hamidi said...

Sedih lak baca ni bro..

AKMAL PHOTOGRAPHY said...

Midi.. thankss ntah knp aku sejak dua menjak ni tulis mcm ni