Tuesday, August 31, 2010

Berbuka Puasa AUG 30/ 2010


1. Semalam hari Isnin, hari yg paling padat sepanjang bulan lapan dua ribu sepuluh ni. Sebenarnya setiap hari yang aku lalui beberapa minggu yg lepas mmg padat kadang2 sendat. Jammed kepala aku ni rasanya. Seperti yg aku katakan, rakyat biasa pun busy mcm ni, apatah lagi masa bagi orang-orang penting yang perlu membuat perancangan strategik atau kata lainnya 'Strategic Planning' utk negara 5-10 tahun akan datang. Itu pun byk suara2 merdu sibuk mengatakan hadiah duit raya RM500.oo utk kakitangan kerajaan terlalu sikit etc etc. Dia kata ..."Buat apa bagi RM500, lepas bayar saman apa pun Xada". Kesian, itu laah manusia, atau lebih tepat orang kita... hanya pandai komen dan menyalahkan org lain. Dirinya sahaja yang betul ...

2. Jauh dalam hati aku berkata, salah ke org tu bg kamu RM500.00 sbg bantuan menyambut hari raya? Tak ada siapa yang paksa kamu drive kereta sukan buruk kamu tu laju-laju sehingga layak diberikan surat saman. Yang kamu tahu komen... thats all. Aku pun baru-baru nie kena saman RUJUK SINI, ada aku salahkan ayah kamu, mak kamu atau kucing kamu sebab aku kena saman? Rasanya Xpernah lagi kot. Aku mengaku aku silap, tak ambil kisah rumah aku lately. Dah buat salah, kena hukum, ambil pengajaran. Habis cerita.

3. Habis cerita, semalam aku dijemput utk berbuka puasa bersama kawan-kawan di Botanical Cafe, Ayer Keroh. Pertama kali aku dtg makan situ selepas Marta Steward visit that place few days/ months before. Sedap makanan kat situ, ditambah lagi with the friends who came down from Shah Alam last night. All in all, aku makan banyak makanan laut, sikit makanan darat. Tak larat nak makan ice cream, sbb aku on diet. ahaaa... Thanks rabbit and all the classmate sudi jemput datang dan makan di situ. Ingat petang nt ada free boleh i return ...

*Recommended if u guys nak merasa makan kat situ. Tp kalau byk saman nak byr, elok byr saman dulu.. bukan apa nt takut kalau makan best2 raya Xde duit salahkan government lagi. hehee kalau Xde duit jugak meniaga laa bazar ramadhan. Komplen Xguna kan?

* Sorry dah lama tak menulis lain pulak style penulisan aku. Ditujukan pada seseorang yang buat aku marah. Sbb aku memang sangat anti dengan manusia yg tak tahu bersyukur.

No comments: