Tuesday, July 23, 2013

14th Ramadhan 1434H/ 23 Julai 2013

A Nepalese Muslim boy offers Friday prayers during
the Muslim holy month of Ramadan in Kathmandu on July 12.
 (Navesh Chitrakar/Reuters)

more pictures at
http://www.boston.com/bigpicture/2013/07/ramadan_2013_begins_1.html


1. Diam tak diam hari ini masuk hari ke 14 kita berpuasa.. Alhamdulillah, seronok rasanya bila dalam bulan Ramadhan ni. Rasa lebih beerti setiap hari yang dilalui ...Tapi, ntah kenapa, aku tak dapat tumpukan perhatian nak buat kerja-kerja di office ni. Hari ni cuaca agak panas, kepala aku pening dan menyukarkan aku utk menumpukan perhatian ...

2. Hari ni aku share sedikit gambar-gambar lucu yang aku dapat dari whatapps atau facebook ..mmg betul-betul buat aku gelak bila tengok gambar-gambar nie ...ahahahhaa ...hilang kejap perasaan lapar :)

Selamat berbuka rakan-rakan ...









* Hari ni dapat jemputan berbuka puasa bersama-sama 5B. Baru nak rasa hidup ni complete sedikit. At least ada teman berbual semasa berbuka nanti. Semalam aku layan Masterchef Australia ...seronok tengok mereka bertanding masak-masak. Paling lama aku nak tunggu immunity test versus Chef kegemaran aku Jamie Oliver ...sampai ke subuh tak keluar-keluar ...

Berbekalkan semangat ingin memasak & malas nak keluar ke kedai makan, aku determine nak masak sesuatu buat diriku sendiri. Bukak peti sejuk, kosong ..tengok bawang dalam bekas ...bawang pulak semua dah busuk ...korek punya korek yang ada tepung gandum jer ...niat nak masak macam-macam inspired by Masterchef td, akhirnya berbuka and sahur makan jemput-jemput and air soya bean jer ...rezeki masing-masing.



Akmal Adanan, Photographer
+6013.779.3993

No comments: