Thursday, July 8, 2010

South Africa World Cup 2010

Fans blow their vuvuzelas before the Group F match between Paraguay and New Zealand at Peter Mokaba stadium in Polokwane June 24, 2010. (REUTERS/Ivan Alvarado)

1. Pertama sekali, aku minta maaf banyak-banyak sebab sungguh lama tak update blog aku nie. Selepas puas sibukkan diri dan menjaga ayah aku di hospital selama tiga hari, aku kembali ke UiTM utk semester yang baru ni. Insyaallah selepas nie aku akan tunaikan janji-janji aku pada blog aku sendiri.

2. Semester baru July-Dec pun sudah bermula. Kelas start 5 July lepas. Aku kembali sibuk dengan aktiviti-aktiviti curriculum students di sini. Projek yang aku cuba laksanakan aku akan simpan kemas sampai aku kembali mempunyai masa. World cup pun hampir tamat, aku akan merindui saat-saat ni...


3. Malam tadi percaturan aku menjadi. Aku pulang ke rumah selewat jam 7 malam. Siap-siap semua, kemudian aku tidurkan diri aku sehingga jam 2pagi untuk menonton perlawanan GER vs ESP. Naluri aku kuat mengatakan GER akan menang besar selepas membelasah ENG & ARG dalam Best 16 & Quarter Final tempoh hari. Ternyata player ESP lebih berkualiti, dari segi ball possession dan individual skills. Akan tetapi, sayang ...terlalu byk possession dan kurang penyudah, atau pun tries. Itu yang aku kesalkan.


4. Apa pun aku ucapkan tahniah kepada penyokong-penyokong ESP berjaya ke Final. Aku Xpuas hati dengan NET (Netherlands) yg bermain kasar semasa bermain dengan BRA. Harap ESP boleh tebus kekalahan itu semula. Tapi, jika dilihat dan dibandingkan dari permainan ESP & NET, keputusan mungkin memihak kepada NET kecuali ESP bermain secara attacking.


Aku Xmahu mengulas panjang pasal world cup ni, nanti mengalahkan Hasbullah Awang pulak.. Selamat menonton final 12 July nanti!!!





Akmal Adanan,
0127655165

1 comment:

Chaireel Azizee Mohamed @ Ayub said...

aku rasa macam aku baca kod plak.. ESP = asp, NET = .net

hehe...

ESP byk kawal bola malam tadi...aksi2 yang boleh buat jantung gugur pun banyak..haha