Tuesday, November 3, 2009

TURNED UP IN A WEDDING @INDONESIA

1. Jika kalian masih ingat, aku ade inform yg aku ke Indonesia satu masa dulu.. yer, yang itulahh, masa tu aku attend satu wedding tradisional di Belakang Padang, Indonesia. Utk pengetahuan am, memang unik cara dan kebudayaan mereka, berbeza dengan cara orang kita di Malaysia. Kaya dengan adat dan budaya.

2. Aku ke sana via Harbour Front, Singapore. Naik ferry ke Battam, Indonesia. Dari Batam, aku naik pulak bot kecik selama 40minit ke Belakang Padang. Sebenarnye agak mengerikan bila mengenangkan sampan satu enjin merentasi lautan yg luas... lebih-lebih lagi bagi swimmer proffesional seperti aku. Masa tu doa-doa yg aku ingat sume aku baca.ekekekke =)

3. Sampai di Blkg Padang, aku stay kat umah atas air.. syiok juga rasa pengalaman nie. Satu yg baru utk budak metropolitan seperti aku. Di sana, setiap malam sabtu dan ahad mereka akan joget2 lambak. Pihak musician atau lebih dikenali sebagai kugiran musik akan menyediakan 6 org 'chicks' utk menari bersama. Setiap 6 lagu bayarannya klu Xsilap 4,ooo Rupiah. Mmg aassyyyiikkkk sekali lagu-lagunya, sampai aku pon turut goyang bersama. Ok cukup lah cerita, lain2 aku lambakkan semua gambar di bawah nie ok. Selamat menonton...



Sebelah malam ...
4. Selama 4hari aku kat sana, mcm2 pengalaman aku dpt... mmg best. Maaflah, aku Xdpt siarkan byk gambar-gambar pengantin. Sbb aku nie tetamu jer. Dieorg dah hire photographer dari Batam. So, aku Xnak kacau tugas mereka atas dasar hormat menghormati. Tp series tempat die mmg unik, geram je tgk background yg cun2... kalau nie job aku, mmg aku pulun abes2an ...

5. Ok lah, aku nk smbg buat thesis aku nie... Xpasal2 pulak aku boleh update blog nie... padahal kerja banyak nie. Ok bye....



Akmal Adanan, Photographer
+6012.7655.165
official website http://www.akmaladanan.com/
email address akmaladanan@yahoo.com
YM akmaladanan@yahoo.com
my ex-blog http://akmaladanan.fotopages.com/
personal http://www.facebook.com/akmaladanan?ref=profile


No comments: